Infostart.hu
eur:
364.1
usd:
315.16
bux:
148308.14
2026. augusztus 10. hétfő Lőrinc

Nagyobb az esélye a rákra, ha rendszeresen sörözik

Nagyobb eséllyel alakulhatnak ki a daganatos betegség bizonyos fajtái azoknál a férfiaknál, akik naponta isznak sört vagy röviditalt - derül ki egy kanadai kutatásból.

A montreali McGill Egyetem munkatársai közel 3600, 35 és 70 év között férfit vizsgáltak, és a megállapítások szerint nagyobb eséllyel lesznek rákosok azok, akik naponta legalább egyszer fogyasztanak alkoholt, mint azok, akik csak alkalmanként vagy egyáltalán nem isznak.

A kutatás szerint a máj-, prosztata-, tüdő-, nyelőcső-, vastagbél-, hasnyálmirigy- és gyomorrák kialakulásának kockázatát növeli a sör és a röviditalok fogyasztása.

A montreali egyetem munkatársai arra is kitérnek, hogy minél több alkoholt iszik valaki, annál nagyobb a daganatos betegség kifejlődésének lehetősége, valamint az is befolyásoló tényező lehet, hogy hány éve iszik napi rendszerességgel valaki. Andrea Benedetti kutató elmondta: az eredmények szerint azok vannak a legveszélyeztetettebb helyzetben, akik régóta és minden nap fogyasztanak alkoholt.

Korábbi kutatások szerint a mérsékelt és kulturált alkoholfogyasztás egészséges lehet, de a mostani eredmények ezt cáfolták.

Címlapról ajánljuk
Magyar Péter viszonválasza: „Ezek után mondják, hogy ez Facebook-kormányzás? Egészségükre, és jó étvágyat kívánok!”

Magyar Péter viszonválasza: „Ezek után mondják, hogy ez Facebook-kormányzás? Egészségükre, és jó étvágyat kívánok!”

Hosszasan ostorozta az előző kormány teljesítményét Paks- és költségvetésihiány-fronton a parlamentben Magyar Péter, amidőn napirend előtti felszólalására válaszoló ellenzéki képviselőknek riposztolt.
inforadio
ARÉNA
2026.08.10. hétfő, 18:00
Bíró Tibor
egyetemi tanár, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Környezeti Fenntarthatósági Intézetének vezetője, a Magyar Hidrológiai Társaság alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×