Az FIA kísérleti jelleggel új szabályozást vezet be a Hungaroringen, amit eredetileg a végül elmaradt imolai versenyhétvégén tervezett. A változtatás lényege, hogy
a szervezők a környezettudatosság jegyében gumit spórolnák,
ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy a szokásos 13 helyett csak 11 szett száraz abroncs áll majd a csapatok rendelkezésére a teljes versenyhétvégén, amivel a teljes mezőny esetében futamonként 160, a teljes szezonra vetítve pedig 3600 gumiabroncs takarítható meg – ismertette Vámosi Péter.
Emellett – „stratégiai elemként” – az is újdonság lesz, hogy az első időmérő alatt csak kemény gumit, a másodikon csak közepes, a harmadikon pedig csak lágy gumit használhatnak majd a pilóták. De csak abban az esetben, ha a versenyirányítás úgy látja: a körülmények száraz pályásak, máskülönben mindenki olyan abroncsot rak fel, amit akar – tette hozzá a Motorsport Online főszerkesztője.
A szakértő azt feltételezi, hogy az új szabályozás a kis csapatoknak lesz hátrány. Ők általában azzal szoktak kísérletezni, ellentétben a mezőny nagy részével, hogy már a Q1-ben puhább keverékhez nyúlnak annak reményében, hogy legalább az első körből továbbjussanak. Ezt most, mint lehetőséget, kiveszik a kezükből – mondta Vámosi Péter, megjegyezve azt is, hogy például a Ferrari-motort használó csapatoknál olyan a konstrukció, hogy a kemény gumi nem működik, ezért nekik is lesz izgulni valójuk emiatt.
A Hungaroringen tér vissza Daniel Ricciardo, aki ebben a szezonban eddig a Red Bull tesztpilótája volt, most azonban az AlphaTauri testvércsapatban szerepelhet, bár vélhetően nem sok vizet zavar majd, hacsak az esős körülmények nem hajtják a malmára a vizet. A szakújságíró szerint a Magyar Nagydíj legfőbb esélyese Max Verstappen, bár a Hungaroringet Monacóhoz szokták hasonlítani, csak falak nélkül, így kevésbé számít a motorerő.
Azok, akik „beletalálnak” a beállításokba, és a kanyarokra is optimalizálni tudják az autójukat, meglepetést is okozhatnak a Red Bullnak
– tette hozzá.
A főszerkesztő szerint a legnagyobb kérdés, hogy a McLarent be tudják-e állítani a magyar pálya körülményeihez, mert hiában tündököltek Silverstone-ban, az egy gyors pálya, a Hungaroring pedig minden, csak nem az. A titkos favoritja továbbra is Fernando Alonso, aki szerinte a tudásával kompenzálhat, meglepetést okozva az időmérőn. „A Hungaroringnél pedig a győzelem kulcsa 50 százalékban a pole pozíción múlik” – jelentette ki.
A Magyar Nagydíjon szombat délután 4 órakor kezdődik a kvalifikáció, majd a futamot vasárnap délután 3 órától rendezik.