Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Max Verstappen, a Red Bull holland címvédője (b) vezeti a mezőnyt mexikói csapattársa, Sergio Pérez (j) előtt a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Abu-dzabi Nagydíjának rajtja után az abu-dzabi Yas Marina versenypályán 2022. november 20-án.
Nyitókép: MTI/EPA/Ali Haider

Meglepetésekkel jön a Forma–1

Senki nem gondolná, melyik csapat tart a legelőrébb a jövő évi autójával és azon is lehet csodálkozni, hogy melyik autógyár tér vissza.

A legjobban a Haas Forma-1-es csapata áll a következő szezonra tervezett F1-es autójával - írja a vezess.hu.

Az amerikai istálló ugyanis bejelentette, hogy hivatalos homologizációt szerzett a VF-23, ami „jelentős mérföldkő” az autó fejlesztésében. Arról egyelőre nem tett említést a Haas, mikor lesz az új versenyautó bemutatója, de biztató, hogy első csapatként tett erről bejelentést.

Jövő február 23-a és 25-e között tartják az előszezoni teszteket Bahreinben, így minden bizonnyal akkortájt vagy az azt megelőző hetekben kell számítani az új Haas leleplezésére. A 2023-as autót Kevin Magnussen mellett a Mick Schumacher helyére ültetett Nico Hülkenberg fogja vezetni.

Visszatér a Honda

Ugyancsak a vezess.hu számolt be a Forma-1 másik bomba meglepetéséről, arról, hogy meggondolta magát a Honda és mégiscsak újból részt vesz a száguldó cirkuszba. Bár a japán autógyár igazából soha nem is szakadt el teljesen a versenysporttól, noha hivatalosan a 2021-es szezon végén távozott a cég a Forma-1-ből. Igen ám, de 2025 végéig – amíg a mostani motorformula van érvényben – a Red Bull technikai partnere marad.

Miután Max Verstappen zsinórban két világbajnoki címet is nyert, a Red Bull pedig a konstruktőri bajnoki trófeát is megkaparintotta az idén, amit a Honda a saját sikerének is érezhet, noha az erőforrás már Red Bull néven fut. A sikerek láttán a japánok újra egyre közelebb próbálnak kerülni a sorozathoz, amit az is mutat, hogy a Japán Nagydíjon a Honda logói visszakerültek az energiaitalos csapat autóira, és 2023-ra is maradnak.

A Honda motorsportfőnöke megerősítette, hogy a japán márka már jelezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) visszatérési szándékát, miszerint 2026-tól újra motorgyártóként csatlakozna az F1-hez.

Ennek kapcsán a Motorsport.com azt írta: korábban a testület arra kérte az érintett gyártókat, hogy legkésőbb november közepéig értesítsék őket részvételi szándékukról. Vatanabe Kodzsi, a Honda Racing elnöke megerősítette, hogy erre sor került, ám hangsúlyozta, ez nem jelenti a biztos visszatérést.

Vatanabe azonban kitért arra is, hogy

a Forma-1 jövőbeli céljai egybevágnak a Hondáéval,

melyeket a villamosítás mellett a karbonsemlegességre hegyeztek ki, és a szakurai üzemben is ebben az irányban folytatják kutatásaikat.

2026-tól új motorszabályokat vezetnek be a Forma-1-ben, melyeknek egyik legfontosabb eleme, hogy kikerül a V6-os erőforrásokból az MGU-H, magyarul a hőenergia-visszanyerő rendszer. Ezzel együtt lényegesen növelik a turbómotor elektromos teljesítményét, emellett ökológiai lábnyomát karbonsemleges üzemanyag bevetésével akarják csökkenteni.

Címlapról ajánljuk

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Digitális bankolás Magyarországon: ezt várják el az ügyfelek 2026-ban

Digitális bankolás Magyarországon: ezt várják el az ügyfelek 2026-ban

Mit várnak el 2025-ben az ügyfelek a digitális befektetési szolgáltatásoktól, és mennyire alapelvárás a gyors, átlátható felület? Elég-e ma egy korszerű app a befektetések indításához, TBSZ és NYESZ megnyitásához, vagy továbbra is szükség van személyes jelenlétre? Mekkora költségekkel számolhatunk, milyen kockázatokat vállal ma a lakosság, és mely termékek a legkeresettebbek? A Portfolio Business mai adásában a banki digitalizáció friss trendjeiről beszélgetünk a Gránit Bank ügyvezető igazgatójával, Szabó Tamással.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×