eur:
402.93
usd:
360.91
bux:
97065.84
2025. május 17. szombat Paszkál
Max Verstappen, a Red Bull holland címvédője (b) vezeti a mezőnyt mexikói csapattársa, Sergio Pérez (j) előtt a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Abu-dzabi Nagydíjának rajtja után az abu-dzabi Yas Marina versenypályán 2022. november 20-án.
Nyitókép: MTI/EPA/Ali Haider

Meglepetésekkel jön a Forma–1

Senki nem gondolná, melyik csapat tart a legelőrébb a jövő évi autójával és azon is lehet csodálkozni, hogy melyik autógyár tér vissza.

A legjobban a Haas Forma-1-es csapata áll a következő szezonra tervezett F1-es autójával - írja a vezess.hu.

Az amerikai istálló ugyanis bejelentette, hogy hivatalos homologizációt szerzett a VF-23, ami „jelentős mérföldkő” az autó fejlesztésében. Arról egyelőre nem tett említést a Haas, mikor lesz az új versenyautó bemutatója, de biztató, hogy első csapatként tett erről bejelentést.

Jövő február 23-a és 25-e között tartják az előszezoni teszteket Bahreinben, így minden bizonnyal akkortájt vagy az azt megelőző hetekben kell számítani az új Haas leleplezésére. A 2023-as autót Kevin Magnussen mellett a Mick Schumacher helyére ültetett Nico Hülkenberg fogja vezetni.

Visszatér a Honda

Ugyancsak a vezess.hu számolt be a Forma-1 másik bomba meglepetéséről, arról, hogy meggondolta magát a Honda és mégiscsak újból részt vesz a száguldó cirkuszba. Bár a japán autógyár igazából soha nem is szakadt el teljesen a versenysporttól, noha hivatalosan a 2021-es szezon végén távozott a cég a Forma-1-ből. Igen ám, de 2025 végéig – amíg a mostani motorformula van érvényben – a Red Bull technikai partnere marad.

Miután Max Verstappen zsinórban két világbajnoki címet is nyert, a Red Bull pedig a konstruktőri bajnoki trófeát is megkaparintotta az idén, amit a Honda a saját sikerének is érezhet, noha az erőforrás már Red Bull néven fut. A sikerek láttán a japánok újra egyre közelebb próbálnak kerülni a sorozathoz, amit az is mutat, hogy a Japán Nagydíjon a Honda logói visszakerültek az energiaitalos csapat autóira, és 2023-ra is maradnak.

A Honda motorsportfőnöke megerősítette, hogy a japán márka már jelezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) visszatérési szándékát, miszerint 2026-tól újra motorgyártóként csatlakozna az F1-hez.

Ennek kapcsán a Motorsport.com azt írta: korábban a testület arra kérte az érintett gyártókat, hogy legkésőbb november közepéig értesítsék őket részvételi szándékukról. Vatanabe Kodzsi, a Honda Racing elnöke megerősítette, hogy erre sor került, ám hangsúlyozta, ez nem jelenti a biztos visszatérést.

Vatanabe azonban kitért arra is, hogy

a Forma-1 jövőbeli céljai egybevágnak a Hondáéval,

melyeket a villamosítás mellett a karbonsemlegességre hegyeztek ki, és a szakurai üzemben is ebben az irányban folytatják kutatásaikat.

2026-tól új motorszabályokat vezetnek be a Forma-1-ben, melyeknek egyik legfontosabb eleme, hogy kikerül a V6-os erőforrásokból az MGU-H, magyarul a hőenergia-visszanyerő rendszer. Ezzel együtt lényegesen növelik a turbómotor elektromos teljesítményét, emellett ökológiai lábnyomát karbonsemleges üzemanyag bevetésével akarják csökkenteni.

Címlapról ajánljuk
Senánszky Petra „rajta van az ügyön”

Senánszky Petra „rajta van az ügyön”

Senánszky Petra elsősorban a klubjáért, a Debrecenért úszott az áprilisi országos bajnokságon, a világbajnoki szintidő elérése a következő hetek feladata lesz. Az 50 méter gyorson Európa-bajnok magyar versenyző az InfoRádióban azt is elmondta, hogy a belgrádi kontinensviadalon nyert érmét nem cserélné el egy jobb olimpiai helyezésre.

Felmérés: egyre nagyobb teher a családoknak a gyerekek nyári felügyelete és táboroztatása

A szülők 42 százalékának problémát jelent megszervezni a nyári felügyeletet, a megkérdezettek 38 százaléka szerint a legnagyobb nehézség az, hogyan lássa el a munkáját a vakációzó gyerekek mellett – derült ki az Erste Bank Hungary felméréséből. A pénzintézet HR-vezetője az InfoRádióban elmondta: a válaszadók 21 százaléka 80 ezer és 100 ezer forint közé saccolta az idei nyárra tervezett táborköltségeket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.05.19. hétfő, 18:00
Szakáli István Loránd
az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány stratégiai igazgatója
Mi jöhet az orosz-ukrán béketárgyalás után? - Háborús híreink szombaton

Mi jöhet az orosz-ukrán béketárgyalás után? - Háborús híreink szombaton

Pénteken több mint három év után először közvetlen tárgyalásokra került sor Oroszország és Ukrajna között Isztambulban, a találkozóval kapcsolatban sorra szólalnak meg a világ politikusai, a török ​​külügyminiszter optimistán nyilatkozott az eseményről, véleménye szerint a világ békéje szempontjából fontos nap volt a tegnapi, az ukrán és az orosz delegációk Isztambulban elvi szándékukat fejezték ki a béketárgyalások újraindítására. Közben folytatódnak a harcok, a Belgorodi régió felett a légvédelmi erők két ukrán, pilóta nélküli repülőgépét semmisítették meg, jelentette az orosz védelmi minisztérium. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×