eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 18. szombat Alexandra, Erik
A mezőny a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság austini futamának, az Egyesült Államok Nagydíjának rajtja után a Circuit of The Americas versenypályán 2022. október 23-án.
Nyitókép: MTI/EPA/GREG NASH

Az idei sikerek ellenére leáldozhat a Red Bullnak a Forma 1-ben – mondja a szakíró

A kétszeres világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-1-es Egyesült Államok Nagydíját vasárnap Austinban, csapata pedig a sikerének is köszönhetően biztosította az idei konstruktőri vb-címét.

Max Verstappen a vasárnapi győzelmével beérte Michael Schmuchert és Sebastian Vettelt az örökranglistákon az egy szezonban elért futamgyőzelmek számában (13). Ráadásul a hollandnak még legalább három lehetősége lesz arra, hogy ezt a számot növelje, bár az is igaz, hogy a két német pilóta kevesebb versenyből teljesítette a csúcsot – mondta Vámosi Péter, a racingline.hu főszerkesztője.

A szakíró arra is felhívta a figyelmet, hogy a Red Bullnak nem volt könnyű a hétvégéje, mert a csapat alapítója,

Dietrich Mateschitz 78 évesen szombaton elhunyt.

Szerinte egyértelműen még nem látszik, hogyan alakul tulajdonosi szinten a Red Bull jövője. Korábban a csapaton belül úgy tartották, hogy fia, Mark Mateschitz csak „látogatóba” érkezik majd a Red Bullhoz, de végül akár fontosabb szerepbe is kerülhet az apjánál, aki csak a háttérből irányított, illetve egyeztetett adott esetben Helmut Marko tanácsadóval és Christian Horner csapatfőnökkel – magyarázta Vámosi Péter. Megjegyezte, Mark Webber, a Red Bull korábbi pilótája például kizárólag Dietrich Mateschitz-cel volt hajlandó szerződni, senki mással nem állt szóba. Abban viszont biztos, hogy egységes marad továbbra is a csapat élete, de lehet, hogy vesz majd némi fordulatot.

További nehezítő körülmény a csapatnál, hogy a háttérben folynak a tárgyalások arról, hogyan ússzák meg kisebb büntetéssel a tavalyi túlköltekezést. Vámosi Péter úgy fogalmazott, Christian Horner már kijelentette, hogy nem fognak úgy viselkedni, mint a Ferrari pár évvel ezelőtt, amikor a maranellóiak – a motorbotrányuk után – addig „ügyeskedtek” a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, míg végül jó pár évre titkosították az ügyet és nem derült ki, hogy mi is volt a motorral. A Red Bull – állítása szerint – ezzel szemben teljesen transzparensen járna el.

„Beleállnak, csak még nem most”

– fogalmazott.

Az austini futamon a Ferrari pilótájának, Carlos Sainznak az esélyei már az első kanyarnál elszálltak, miután kiesett, csapattársa, Charles Leclerc pedig a harmadik helyig zárkózott fel. A mercedeses pilóták közül végül Lewis Hamilton teljesített jobban, aki a hajrában még vezetett is egy ideig, de végül második lett.

A racingline.hu főszerkesztője szerint most kínálkozott a legjobb esély a brit számára, hogy ne szakítsa meg azt a sorozatát, hogy mióta 2007-ben bekerült a Forma–1-be, minden évben legalább egy versenyt nyert. Arra is felhívta a figyelmet, hogy csapattársa, George Russell a szezon fele, tehát nagyjából a Magyar Nagydíj óta – noha továbbra is eredményes – olyan hibákat követ el, amelyek korábban nem voltak tőle megszokottak tőle.

Carlos Sainzról azt mondta, hogy az év legpechesebb pilótája, bár úgy gondolja, hogy a spanyol derekasan helytáll a mezőnyben. "Ha a Ferrari világbajnok szeretne lenni, akár vele, akár Charles Leclerc-rel, a mostaninál több kell" – tette hozzá az InfoRádióban.

Vámosi Péter szerint Sainz, ha visszatér akárcsak a tavalyi formájához, jó évek elé nézhet. Emellett Leclerc-t is méltó kihívójának tartja Max Versappennek, bár azt sem tartja kizártnak, hogy – a fent említett FIA-ügy végkicsengéseként –

végül Mercedes–Ferrari csatát hozhat inkább 2023,

nem pedig a Red Bull diadalait.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. május 18. 14:10
×
×
×
×