Max Verstappen a vasárnapi győzelmével beérte Michael Schmuchert és Sebastian Vettelt az örökranglistákon az egy szezonban elért futamgyőzelmek számában (13). Ráadásul a hollandnak még legalább három lehetősége lesz arra, hogy ezt a számot növelje, bár az is igaz, hogy a két német pilóta kevesebb versenyből teljesítette a csúcsot – mondta Vámosi Péter, a racingline.hu főszerkesztője.
A szakíró arra is felhívta a figyelmet, hogy a Red Bullnak nem volt könnyű a hétvégéje, mert a csapat alapítója,
Dietrich Mateschitz 78 évesen szombaton elhunyt.
Szerinte egyértelműen még nem látszik, hogyan alakul tulajdonosi szinten a Red Bull jövője. Korábban a csapaton belül úgy tartották, hogy fia, Mark Mateschitz csak „látogatóba” érkezik majd a Red Bullhoz, de végül akár fontosabb szerepbe is kerülhet az apjánál, aki csak a háttérből irányított, illetve egyeztetett adott esetben Helmut Marko tanácsadóval és Christian Horner csapatfőnökkel – magyarázta Vámosi Péter. Megjegyezte, Mark Webber, a Red Bull korábbi pilótája például kizárólag Dietrich Mateschitz-cel volt hajlandó szerződni, senki mással nem állt szóba. Abban viszont biztos, hogy egységes marad továbbra is a csapat élete, de lehet, hogy vesz majd némi fordulatot.
További nehezítő körülmény a csapatnál, hogy a háttérben folynak a tárgyalások arról, hogyan ússzák meg kisebb büntetéssel a tavalyi túlköltekezést. Vámosi Péter úgy fogalmazott, Christian Horner már kijelentette, hogy nem fognak úgy viselkedni, mint a Ferrari pár évvel ezelőtt, amikor a maranellóiak – a motorbotrányuk után – addig „ügyeskedtek” a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, míg végül jó pár évre titkosították az ügyet és nem derült ki, hogy mi is volt a motorral. A Red Bull – állítása szerint – ezzel szemben teljesen transzparensen járna el.
„Beleállnak, csak még nem most”
– fogalmazott.
Az austini futamon a Ferrari pilótájának, Carlos Sainznak az esélyei már az első kanyarnál elszálltak, miután kiesett, csapattársa, Charles Leclerc pedig a harmadik helyig zárkózott fel. A mercedeses pilóták közül végül Lewis Hamilton teljesített jobban, aki a hajrában még vezetett is egy ideig, de végül második lett.
A racingline.hu főszerkesztője szerint most kínálkozott a legjobb esély a brit számára, hogy ne szakítsa meg azt a sorozatát, hogy mióta 2007-ben bekerült a Forma–1-be, minden évben legalább egy versenyt nyert. Arra is felhívta a figyelmet, hogy csapattársa, George Russell a szezon fele, tehát nagyjából a Magyar Nagydíj óta – noha továbbra is eredményes – olyan hibákat követ el, amelyek korábban nem voltak tőle megszokottak tőle.
Carlos Sainzról azt mondta, hogy az év legpechesebb pilótája, bár úgy gondolja, hogy a spanyol derekasan helytáll a mezőnyben. "Ha a Ferrari világbajnok szeretne lenni, akár vele, akár Charles Leclerc-rel, a mostaninál több kell" – tette hozzá az InfoRádióban.
Vámosi Péter szerint Sainz, ha visszatér akárcsak a tavalyi formájához, jó évek elé nézhet. Emellett Leclerc-t is méltó kihívójának tartja Max Versappennek, bár azt sem tartja kizártnak, hogy – a fent említett FIA-ügy végkicsengéseként –
végül Mercedes–Ferrari csatát hozhat inkább 2023,
nem pedig a Red Bull diadalait.