A brazil pilóta tavaly két, idén pedig három futamot nyert meg a maranellóiakkal. Massa számos versenyen jól szerepelt, a szezon bő kétharmadáig fej fej mellett állt a pontversenyben csapattársával, Kimi Raikkönennel, az utóbbi hetekben azonban elmaradt a finn pilótától, és idén már biztosan a negyedik helyen végez.
Az elmúlt hetekben több sajtóorgánum is azt híresztelte, hogy Massa a Toyotához szerződhet a német Ralf Schumacher helyére, míg a Ferrari megpróbálja megszerezni a címvédő spanyol Fernando Alonsót a McLaren-Mercedestől.
(A kétszeres világbajnok meg nem erősített információk szerint nemrég előszerződést kötött volt csapatával, a Renault-val, a megállapodás pedig akkor léphet életbe, ha Alonso megszabadul a McLarentől, amelynél elvileg még csak idén jár le az első év két plusz egy esztendőre szóló szerződéséből, de a wokingiakkal alaposan megromlott a spanyol pilóta kapcsolata.)
A Ferrari mostani bejelentésével szinte biztossá vált, hogy Alonso leghamarabb 2010-ben, Raikkönen helyére érkezhetne a maranellóiakhoz, a finn versenyző három évre szóló szerződése ugyanis 2009 végén jár le.
Massa maradásával stabilabbnak látszik a csapatfőnök Jean Todt helyzete, hiszen a francia szakember fia éppen Massa menedzsere.
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo állítólag szívesebben látta volna Alonsót a csapatnál, de Massa szerződés-hosszabbításánál - ha tényleg valós volt a sajtóban megjelent feltételezés a két vezető ellentétéről, és nem más szempontok alapján döntöttek - Todt akarata érvényesült.
Mostantól büntetni is fog a Google Térkép