A Dühöngő bika és a Taxisofőr Oscar-díjas rendezőjéhez csatlakozott egy tucat másik híres rendező, köztük Stephen Frears, A királynő című film direktora is.
A World Cinema Foundation főleg a fejlődő országokban készült filmek megmentésén fáradozik majd, mert alapítói attól tartanak, hogy ezek az alkotások megrongálódnak vagy teljesen elpusztulnak.
Martin Scorsese elmagyarázta, miért is tartja fontosnak az ilyen filmek megőrzését.
A szüleim New York-i munkások voltak, nem túl képzettek, így nem is nagyon szerettek olvasni, így én rengeteg filmet láttam a televízióban - mondta a 66 éves rendező, aki hozzátette: ezek új világot mutattak meg neki, a külföldi alkotásokból pedig rengeteg különböző kultúrát ismert meg.
Stephen Frears, aki az idei fesztivál zsűrijének tagja, szintén felemelte szavát a régi filmek megmentésének érdekében.
Kijelentette: például a brit filmintézetnek is több pénzre van szüksége ahhoz, hogy hatékony munkát végezhessen.
Alulfinanszírozott és pénzre van szüksége, ez ennyire egyszerű. Ez az életünk, a kultúránk, a kormányt pedig nem érdekli túlságosan - mondta a rendező.
A World Cinema Foundationben részt vesz a kínai direktor, Wong Kar-wai is, az idei nyitófilm, a My Blueberry Nights rendezője is.
A filmes elmondta: két éve több száz kínai filmet talált egy San Franciscó-i raktárépületben, és azt tervezte: amennyit csak tud, Hongkongba visz, hogy helyreállíthasson közülük annyit, amennyit csak tud.
Olyanok, mint az árvák, hiszen senki sem tudja, kié volt ez a rengeteg kópia - közölte a rendező, aki arról beszélt: ezek a filmek nagyon sokat jelenthettek azoknak a kínaiaknak, akik családjuk nélkül, magányosan érkeztek az Egyesült Államokba, és ezek az alkotások jelentették számukra az egyetlen szórakozási lehetőséget.
Kiderült, mennyi van még az autóban, ha kigyullad az üzemanyagjelző lámpa