Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.56
bux:
0
2025. december 26. péntek István
PRODUCTION - 14 October 2025, Thuringia, Arnstadt: The logo can be seen on a product from the Chinese battery manufacturer CATL. Contemporary Amperex Technology Thuringia GmbH supplies various car manufacturers in Germany and Europe. CATL claims to be one of the largest producers of battery cells in the world. Arnstadt is the companys first plant outside China. Photo: Martin Schutt/dpa (Photo by Martin Schutt/picture alliance via Getty Images)
Nyitókép: picture alliance/Getty Images

Gigagyárat épít Spanyolországban a CATL – hozott munkásokkal

A vállalat szerdán kezdi meg Spanyolország legnagyobb akkumulátorgyárának építését, több mint négy milliárd euró értékben.

A kínai CATL 4,1 milliárd eurós beruházást indít a Stellantisszal közösen. A projekt rávilágít Európa kínai technológiától való függésére, miközben Brüsszel a kereskedelmi szabályok szigorítására készül – írja a Reuters híradása nyomán a Portfolio.

Az üzemnek az 1300 lakosú, Aragóniában található Figueruelas ad majd otthont, több mint 300 millió eurónyi uniós támogatással. A termelés várhatóan 2026 végén indul majd meg.

A kivitelezésben körülbelül 2000 kínai munkás vesz majd részt, később pedig 3000 spanyol munkavállalót vesznek majd fel és képeznek ki.

David Romeral, a CAAR Aragón, az aragóniai autóipari vállalkozások hálózatának főigazgatója azt mondta, a spanyolok számára nem ismert ez a technológia, ilyen alkatrészeket korábban még nem gyártottak. A helyzetet úgy jellemezte: „Évekkel előttünk járnak. Mi annyit tehetünk, hogy figyelünk és tanulunk.”

A regionális kormány közölte, hogy intézi az újonnan érkezők munkavállalási engedélyeit, és intenzíven dolgozik azon, hogy a teljes akkumulátor-ellátási lánc minél nagyobb része a térségbe települjön.

Európa autóipari szövetségei szigorúbb helyi beszállítói követelményeket sürgetnek, részben a kínai versenytársakkal szembeni védelem érdekében. Közben az Európai Bizottság az ágazat megerősítését célzó új intézkedéscsomagot készít elő.

A kínai technikusok és vezetők már megérkeztek a kisvárosba, és év végéig még több százan csatlakoznak majd hozzájuk, míg jövő év végére elérik a közel kétezres számot.

A CATL megközelítése eltér a magyarországi, debreceni telephelyétől, ahol főként helyieket alkalmaz az eddigi legnagyobb európai gyára építéséhez, ám a toborzás a szakszervezetek szerint elmaradt a céloktól, és a termelés kezdete a 2025 vége helyett 2026-ra tolódott.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×