Infostart.hu
eur:
382.05
usd:
327.86
bux:
109558.02
2025. december 5. péntek Vilma
PRODUCTION - 14 October 2025, Thuringia, Arnstadt: The logo can be seen on a product from the Chinese battery manufacturer CATL. Contemporary Amperex Technology Thuringia GmbH supplies various car manufacturers in Germany and Europe. CATL claims to be one of the largest producers of battery cells in the world. Arnstadt is the companys first plant outside China. Photo: Martin Schutt/dpa (Photo by Martin Schutt/picture alliance via Getty Images)
Nyitókép: picture alliance/Getty Images

Gigagyárat épít Spanyolországban a CATL – hozott munkásokkal

A vállalat szerdán kezdi meg Spanyolország legnagyobb akkumulátorgyárának építését, több mint négy milliárd euró értékben.

A kínai CATL 4,1 milliárd eurós beruházást indít a Stellantisszal közösen. A projekt rávilágít Európa kínai technológiától való függésére, miközben Brüsszel a kereskedelmi szabályok szigorítására készül – írja a Reuters híradása nyomán a Portfolio.

Az üzemnek az 1300 lakosú, Aragóniában található Figueruelas ad majd otthont, több mint 300 millió eurónyi uniós támogatással. A termelés várhatóan 2026 végén indul majd meg.

A kivitelezésben körülbelül 2000 kínai munkás vesz majd részt, később pedig 3000 spanyol munkavállalót vesznek majd fel és képeznek ki.

David Romeral, a CAAR Aragón, az aragóniai autóipari vállalkozások hálózatának főigazgatója azt mondta, a spanyolok számára nem ismert ez a technológia, ilyen alkatrészeket korábban még nem gyártottak. A helyzetet úgy jellemezte: „Évekkel előttünk járnak. Mi annyit tehetünk, hogy figyelünk és tanulunk.”

A regionális kormány közölte, hogy intézi az újonnan érkezők munkavállalási engedélyeit, és intenzíven dolgozik azon, hogy a teljes akkumulátor-ellátási lánc minél nagyobb része a térségbe települjön.

Európa autóipari szövetségei szigorúbb helyi beszállítói követelményeket sürgetnek, részben a kínai versenytársakkal szembeni védelem érdekében. Közben az Európai Bizottság az ágazat megerősítését célzó új intézkedéscsomagot készít elő.

A kínai technikusok és vezetők már megérkeztek a kisvárosba, és év végéig még több százan csatlakoznak majd hozzájuk, míg jövő év végére elérik a közel kétezres számot.

A CATL megközelítése eltér a magyarországi, debreceni telephelyétől, ahol főként helyieket alkalmaz az eddigi legnagyobb európai gyára építéséhez, ám a toborzás a szakszervezetek szerint elmaradt a céloktól, és a termelés kezdete a 2025 vége helyett 2026-ra tolódott.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta: ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Kukásautó-kartellt csípett el a GVH, másfél milliárdos bírság lett belőle

Kukásautó-kartellt csípett el a GVH, másfél milliárdos bírság lett belőle

Újabb nagy kartellügyet zárt le a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Kukásautók és csatornatisztító járművek közbeszerzéseit egyeztették tiltott módon egyes gyártó cégek több éven keresztül. A kartellezésben érintett hét cég közül hatra szabott ki összesen közel 1,3 milliárd forint bírságot a GVH Versenytanácsa. Az érintett cégek egy kivételtől eltekintve együttműködtek a Versenyhatósággal és beismerték a jogsértéseket. Az ügyben rekord összegű, 270 millió forintos eljárási bírságot is kiszabott a GVH a helyszíni kutatás során beszerzett adatokhoz való hozzáférés akadályozása miatt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×