Infostart.hu
eur:
388.75
usd:
330.3
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Várakozó utasok a londoni Gatwick repülőtéren 2018. december 20-án, miután drónokat észleltek a térségben, és emiatt lezárták a brit főváros második legnagyobb forgalmú légi kikötőjét.
Nyitókép: MTI/EPA/Facundo Arrizabalaga

A Covid tönkretette a brit repülőmenetrendet is

Az összetevőket kutatva vita van, de tény: a késés egyre nagyobb.

A Covid óta képtelenek betartani a menetrendet a brit légitársaságok; mint az Economx "Which?" érdekvédő egyesülés adataira támaszkodó cikkéből kiderül, az okokat keresgélve nagy egymásra mutogatás zajlik, de a munkabeszüntetések és a légiforgalmi irányítók hiánya fontos összetevő lehet.

Az adatok elsősorban a késve indulást nézték számos légitársaság adataiból. A legrosszabb teljesítményt a Tui nyújtotta, amelynek csak 59,2 százaléka indult el az Egyesült Királyságból a tervezett időponttól számított 15 percen belül, míg 2019-ben ez az arány még 67,2 százalék volt. A British Airways járatainak 68,7 százaléka indult a 15 perces tűréshatáron belül, míg 2019-ben 71,5 százaléka. A Jet2 esetében az arány 68,0 százalékra csökkent 81,8 százalékról, az easyJet-nél 67,8 százalékra 70,6 százalékról,
a Ryanair járatok 66,5 százalékra 77,8-ról, a Wizz Air esetében pedig 66,0 százalékra 66,8 százalékról.

Az európai légiforgalmi irányítási szervezet, az Eurocontrol tájékoztatása szerint

egyes hálózatokban a légiforgalmi irányítók száma 10-20 százalékkal marad el a szükségestől.

Az Egyesült Királyság légiforgalmi szolgálata, a Nats azonban azt állítja, hogy teljes létszámmal dolgozik. Tehát még ebben sincs egyetértés.

Címlapról ajánljuk
Hétközi munkaszüneti „ünnepnapokat” sürget az ellenzék Németországban

Hétközi munkaszüneti „ünnepnapokat” sürget az ellenzék Németországban

Kevesebb mint két héttel az újév beköszönte előtt különös vita támadt német ellenzéki pártok és a kormányon lévő konzervatívok között. Az ellenzék szerint jövőre túl sok ünnepnap esik a hétvégére, amit hétközben pótolni kellene. A CDU/CSU szerint a "pótlást" jelenlegi gazdasági helyzetében aligha jöhet szóba.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×