Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Cropped image of an airplane, only showing the wing while in flight above the clouds.
Nyitókép: Moazzam Ali Brohi/Getty Images

Olyan ütközés érte a repülőt, hogy vissza kellett fordulnia

Vissza kellett fordulnia az Iberia légitársaság Madridból Párizsba tartó járatának vasárnap este, miután néhány perccel a felszállás után egy nagytestű madárral – feltehetően keselyűvel – ütközött. Az eset San Agustín del Guadalix térségében történt, a repülőgép még Madrid közelében repült.

A légitársaság közlése szerint a vadonatúj, alig néhány hete forgalomba állított Airbus A321XLR orrkúpján és az egyik hajtóművén jelentős sérülések keletkeztek. A pilóták azonnal vészhelyzetet jelentettek, és engedélyt kértek a madridi repülőtérre való visszatérésre. A repülőgép gond nélkül leszállt, az incidens során senki sem sérült meg.

A 182 utas még aznap este egy másik járattal folytathatta útját Párizsba.

A fedélzeten készült mobiltelefonos felvételeken látható, hogy az utasok oxigénmaszkot húznak, miközben rövid ideig zavart helyzet alakul ki a kabinban. A leszállás után készült fotókon jól látszik, hogy az orrkúp egy része leszakadt, az egyik hajtómű is megsérült. A tűzoltók a földet érés után átvizsgálták a hajtóművet, majd tűzvédelmi okokból oltóanyaggal kezelték, hogy megelőzzék az esetleges kigyulladást.

A madridi légiforgalmi irányító, Juan Gómez a spanyol RTVE televíziónak elmondta: bár a képek drámaiak, a becsapódás valójában kevésbé súlyos, mint ahogy az a fotókon látszik.

"A repülőgépek orra mindig könnyű anyagból készül, mivel ott található a meteorológiai radar, amely a közeledő viharokat érzékeli" – tette hozzá.

Az Aviacionline szakportál szerint a madarakkal való ütközés jól ismert, de nem teljesen kiküszöbölhető kockázat a légiközlekedésben. A repülőtereken többféle módszert alkalmaznak a madarak távoltartására, de az ilyen balesetek így is előfordulhatnak.

A portál hozzátette: a hajtóművek engedélyezési folyamata során szigorú tesztekkel vizsgálják, hogy meghibásodás esetén a hajtómű biztonságosan leállítható legyen, anélkül, hogy a repülőgép szerkezeti épsége veszélybe kerülne.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×