Infostart.hu
eur:
386.79
usd:
330.25
bux:
109860.31
2025. december 19. péntek Viola
Pumping gas at gas pump. Closeup of man pumping gasoline fuel in car at gas station. Mans hand refueling car at gas station
Nyitókép: stefanamer/Getty Images

Amerikai szenátus: egyelőre megússzák a benzinesek

Az amerikai szenátus csütörtökön megszavazta annak a kaliforniai - és 11 másik szövetségi állam által elfogadott - tervnek a betiltását, amely 2035-től teljesen felszámolná a kizárólag benzinüzemű járművek értékesítését.

Kalifornia 2020-ban jelentette be tervét annak előírására, hogy 2035-ig az eladott új autók legalább 80 százalékának elektromosnak, 20 százalékának plug-in hibrid modellnek kell lennie.

A csütörtöki szenátusi szavazás eredményeként Donald Trump elnök elé kerülő törvényjavaslat visszavonja az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége által decemberben megadott engedélyt, amely lehetővé tette Kaliforniának a terv életbe léptetését.

"A szenátus szavazása törvénytelen" - jelentette ki Gavin Newsom kaliforniai kormányzó, hozzátéve, hogy a szenátus döntése a kaliforniai adófizetőknek becslések szerint 45 milliárd dollárnyi további egészségügyi költséget fog okozni. "A bíróságon fogunk harcolni Kalifornia ellen irányuló alkotmányellenes támadás ellen" - mondta.

Az Alliance for Automotive Innovation autóipari szakmai képviseleti szervezet üdvözölte a szavazás eredményét. "A tény az, hogy ezek az elektromos járművekre vonatkozó értékesítési előírások soha nem voltak megvalósíthatók" - mondta a csoport vezérigazgatója, John Bozzella.

A Earthjustice elnöke, Abigail Dillen elítélte a szavazást, és azt mondta: "míg republikánus vezetőink megpróbálják visszaterelni a dolgokat a régi kerékvágásba az elektromos járművek terén, a világ már továbbhaladt".

A Tesla nem kommentálta azonnal a döntést. A GM dicsérte a szavazást, mondván, hogy ez "összhangba hozza a kibocsátási normákat a mai piaci realitásokkal".

Az amerikai képviselőház csütörtökön elfogadott egy másik törvényjavaslatot is, amely megszüntetné az új elektromos járművekre vonatkozó 7500 dolláros adókedvezményt, 250 dolláros éves díjat vetne ki az elektromos járművekre az útjavítási költségek fedezésére, és hatályon kívül helyezné az autógyártókat több elektromos jármű gyártására szorító emissziós szabályokat. Emellett 2028-tól fokozatosan megszüntetné az elektromos járművek akkumulátorainak gyártására vonatkozó adókedvezményeket is.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

A péntek hajnalba nyúló csütörtöki brüsszeli EU-csúcsot követően a miniszterelnök némi alvás után állt az újságírók hadának rendelkezésére. Beszámolt róla, az EU-csúcs haditanács volt, a hozzászólások 90 százaléka arról szólt, hogyan győzzük le Oroszországot. Beszélt a belgák harcáról, egy nagy nyugat-európai tévhitről a hétköznapi emberek fejében, és arról, hogy az uniós országok hogyan adnak hitelt Ukrajnának – az európai emberek fizetni fognak, a miniszterelnök szerint ez a téma elemi erővel fog feltörni Nyugat-Európában. A miniszterelnök szerint ugyanazon a rendkívül veszélyes pályán vagyunk, mint annak idején az I. világháború előtt. Szerinte a végóráit éljük az Európai Uniónak, Ukrajna pedig egy stratégiai vereségben van.

Jövőre is a csehek védik a szlovák légteret

Csehország a jövő évben is részt vesz a szlovák légtér védelmében. Erről Jaromír Zůna új cseh védelmi miniszter és szlovák kollégája, Robert Kaliňák csütörtöki telefonos egyeztetésükön állapodott meg.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
A standard kategóriában folytatja Balogh Petya cége

A standard kategóriában folytatja Balogh Petya cége

Még az ünnepek kezdete előtt debütált a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában a hazai startup-ökoszisztéma egyik legaktívabb befektetési és tudásipari szereplője, az STRT Holding Nyrt.. Magyarország közismert angyalbefektetőjéhez, Balogh Petya nevéhez köthető társaság alig 24 hónappal a BÉT Xtend piacán való megjelenését követően kezdeményezte átlépését a szabályozott piacra, amelyhez kapcsolódóan nyilvános részvénykibocsátást (IPO) is végrehajtott. A növekedési és befektetési célok finanszírozását célzó részvényjegyzéssel az STRT végül 1,35 milliárd forint értékben vont be tőkét részvényenként 900 forintos áron.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×