Infostart.hu
eur:
382.18
usd:
327.96
bux:
109218.56
2025. december 5. péntek Vilma
Pumping gas at gas pump. Closeup of man pumping gasoline fuel in car at gas station. Mans hand refueling car at gas station
Nyitókép: stefanamer/Getty Images

Amerikai szenátus: egyelőre megússzák a benzinesek

Az amerikai szenátus csütörtökön megszavazta annak a kaliforniai - és 11 másik szövetségi állam által elfogadott - tervnek a betiltását, amely 2035-től teljesen felszámolná a kizárólag benzinüzemű járművek értékesítését.

Kalifornia 2020-ban jelentette be tervét annak előírására, hogy 2035-ig az eladott új autók legalább 80 százalékának elektromosnak, 20 százalékának plug-in hibrid modellnek kell lennie.

A csütörtöki szenátusi szavazás eredményeként Donald Trump elnök elé kerülő törvényjavaslat visszavonja az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége által decemberben megadott engedélyt, amely lehetővé tette Kaliforniának a terv életbe léptetését.

"A szenátus szavazása törvénytelen" - jelentette ki Gavin Newsom kaliforniai kormányzó, hozzátéve, hogy a szenátus döntése a kaliforniai adófizetőknek becslések szerint 45 milliárd dollárnyi további egészségügyi költséget fog okozni. "A bíróságon fogunk harcolni Kalifornia ellen irányuló alkotmányellenes támadás ellen" - mondta.

Az Alliance for Automotive Innovation autóipari szakmai képviseleti szervezet üdvözölte a szavazás eredményét. "A tény az, hogy ezek az elektromos járművekre vonatkozó értékesítési előírások soha nem voltak megvalósíthatók" - mondta a csoport vezérigazgatója, John Bozzella.

A Earthjustice elnöke, Abigail Dillen elítélte a szavazást, és azt mondta: "míg republikánus vezetőink megpróbálják visszaterelni a dolgokat a régi kerékvágásba az elektromos járművek terén, a világ már továbbhaladt".

A Tesla nem kommentálta azonnal a döntést. A GM dicsérte a szavazást, mondván, hogy ez "összhangba hozza a kibocsátási normákat a mai piaci realitásokkal".

Az amerikai képviselőház csütörtökön elfogadott egy másik törvényjavaslatot is, amely megszüntetné az új elektromos járművekre vonatkozó 7500 dolláros adókedvezményt, 250 dolláros éves díjat vetne ki az elektromos járművekre az útjavítási költségek fedezésére, és hatályon kívül helyezné az autógyártókat több elektromos jármű gyártására szorító emissziós szabályokat. Emellett 2028-tól fokozatosan megszüntetné az elektromos járművek akkumulátorainak gyártására vonatkozó adókedvezményeket is.

Címlapról ajánljuk

A szuperkomputer nem bízik Lionel Messiben? Este sorsolás!

Pénteken, magyar idő szerint 18 órától rendezik a washingtoni John F. Kennedy Centerben a 2026-os labdarúgó-világbajnokság sorsolását. Az Opta elemző cég elkészítette esélylatolgatását: kiderült, matematikai képletek alapján mely válogatottak számítanak favoritnak. Ennek alapján (is) nagy biztonsággal megállapítható: európai vagy dél-amerikai győztest avatnak majd.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Ez lehet a magyar gazdaság új kitöréspontja

Ez lehet a magyar gazdaság új kitöréspontja

A magyar gazdaság egyik nagy lehetősége, ha az egyetemeken és kutatóintézetekben születő tudományos eredményekre épülő innovatív technológiákat sikerrel viszik piacra deep tech vállalkozások. Ebben a műsorban kiderül, hogy mit takar ez az elnevezés és hogyan tudnak az élettudományi vagy AI-alapú fejlesztések áttörni a globális piacon. Szó volt arról is, hogy Magyarországon milyen oktatási és finanszírozási programok segítik a tudományos eredményekből kinövő technológiai cégeket, miért vonzza Magyarország a nemzetközi nagyvállalatok K+F központjait, milyen szerepe van az egyetemeknek ebben a folyamatban és miért fontos a KKV-k számára is, hogy innovatívvá váljanak. Vendégünk volt Bódis László, innovációért felelős helyettes államtitkár, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×