Infostart.hu
eur:
388.58
usd:
330.66
bux:
110619.36
2025. december 22. hétfő Zénó
NAVAL SUPPORT ACTIVITY SOUDA BAY, Greece (Feb. 6, 2025) The Nimitz-class aircraft carrier USS Harry S. Truman (CVN 75) arrives at the NATO Marathi Pier Complex in Souda Bay, Crete, Greece, during a scheduled port visit on Feb. 6, 2025. NSA Souda Bay provides logistical and operational support to the components of the Harry S. Truman Carrier Strike Group, which arrived in the Eastern Mediterranean after two months of combat operations in the U.S. Central Command area of responsibility. NSA Souda Bay is an operational ashore installation that enables and supports U.S., Allied, Coalition, and partner nation forces to preserve security and stability in the European, African, and Central Command areas of responsibility. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Andrew Eder)
Nyitókép: U.S. Navy Petty Officer 2nd Class Andrew E

Megsérült amerikai repülőgép-anyahajó, nem is volt kicsi az ütközés – képek

Az amerikai Harry S. Truman repülőgép-hordozót a Kréta szigetén lévő Souda Bay haditengerészeti bázison javítják, miután összeütközött egy teherhajóval.

Mint arról a Infostart is beszámolt, az Egyesült Államok haditengerészetének Harry S. Truman repülgép-hordozója a Szuezi csatornán akart átkelni, amikor összeütközött a Besiktas-M teherhajóval. Az első jelentések még arról szóltak, hogy a nukleáris meghajtású hordozó csak jelentéktelen károkat szenvedett és a másik hajó sem sérült meg súlyosan.

A CNN most új fényképeket hozott nyilvánosságra, amelyeken jobban látszanak az ütközés nyomai. A flotta által készített felvételeken azt látni, hogy az anyahajó menetirány szerinti jobb oldala (starboard) több mint 335 méter hosszan sérült. Megrongálódott többek között a repülőgépeket a fedélzetre emelő egyik lift konzolja is, bár maga a szerkezet működőképes maradt.

A Harry S. Truman (CVN-75) anyahajó sérült, menetirány szerinti jobb oldala (starboard).
A Harry S. Truman (CVN-75) anyahajó megrongálódott, menetirány szerinti jobb oldala (starboard).

Viszont megsérült két raktár és egy karbantartó helyiség külső fala, valamint az egyik kikötőkötél dobja, továbbá a hajó fedélzetének tat felőli széle is – közölte az amerikai flotta. Viszont azt is tudatták, hogy sérülések egyike sem érinti a hajó harcképességét. Ezt az is bizonyítja, hogy az ütközést követően a Truman repülőegysége még hajtott végre bevetéseket.

Az amerikai hírtelevízió úgy értesült, hogy szakemberek egy csoportja jelenleg a károk felmérését végzi, illetve a szükséges javításokat tervezi. Mivel a Harry Truman jelenleg az egyetlen amerikai anyahajó a Földközi-tenger keleti medencéjében, Washington számára nagyon fontos, hogy a hordozó mielőbb újra bevethető legyen.

A repülőgép lift roncsolódott konzolja.
A repülőgép lift roncsolódott konzolja.

A balesetet követően a CNN az amerikai haditengerészet egyik volt kapitányától érdeklődött az ütközés lehetséges okairól. Carl Schuster, aki jelenleg a Hawaii Pacific University oktatója azzal kezdte, hogy a Szuezi-csatornába a behajózás rendkívül kényes művelet, mivel nagyon szűkös a rendelkezésre álló hely. „Nincs sok lehetőség a manőverezésre és mindkét hajónak majdnem két kilométer kell a megálláshoz” – mondta Schuster. Majd még hozzátette: "Apró navigációs hibák, a másik hajó szándékainak félreértése, vagy egy helytelen iránymódosítás könnyen veszélybe sodorhatja a hajókat."

Sérülések a hajó tatjánál.
Sérülések a hajó tatjánál.

A baleset előtt a Truman a Kréta körüli vizeken hajózott és repülőgépei többször is támadták a jemeni huszi lázadókat, illetve az Iszlám Állam terrorszervezet szomáliai egységeit. Az anyahajó parancsnoka, Sean Bailey ellentengernagy megerősítette, hogy a baleset ellenére a repülőgép-hordozó a térségben marad és folytatja a küldetését. Az anyahajó egyébként egy flottaköteléket vezet, amelyhez a Gettysburg cirkáló, valamint három romboló, a Stout, a The Sullivans és a Jason Dunham is tartozik.

Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

A vállalkozásfejlesztési szakpolitika alapvető célja, hogy a kkv-k számára kiszámítható és stabil működési keretrendszer álljon rendelkezésre. Ennek mentén időről időre fellángol a vita az adórendszert illetően is. Elég hatékony-e, megfelelően ösztönzi-e a gazdasági szereplőket, támogatja-e a növekedést? Segíti-e a társadalmi igazságosság érvényre jutását? Szükség van-e a hangsúlyok eltolására? Ez egy természetes folyamat és szükség is van rá, hiszen a gazdaság szerkezete változik, a gazdasági szereplők viselkedése sem állandó, így előfordulhat, hogy ami a múltban működött, ma már nem elég hatékony és vice versa. A vállalkozásbarát adózási környezet teremti meg azt az alapot, amelyre a vállalkozásfejlesztési szakpolitika célzott eszközei rá tudnak épülni: a támogatások, kedvezményes programok és fejlesztési ösztönzők így nem helyettesítik, hanem tovább erősítik az adórendszer vállalkozásbarát hatását, és elősegítik, hogy a vállalkozások a rendelkezésre álló lehetőségeket növekedéssé, innovációvá és tartós versenyképességgé alakítsák. Magyarországon a viták központjába igen gyakran a társasági adó kerül. A kritikák sok esetben a 9 százalékos kulcsot célozzák, a legjellemzőbb bírálat, hogy az alacsony adókulcsnak köszönhetően a vállalatok nem veszik ki eléggé szerepüket a közteherviselésből. Érdemes ezért körbejárni a társasági adó mértékét, megvizsgálva az a vállalkozásfejlesztéssel, növekedéssel való kapcsolatát, az alacsony adókörnyezet jelentette előnyöket, amelyek talán nem mindig szembetűnők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×