Mint arról a Infostart is beszámolt, az Egyesült Államok haditengerészetének Harry S. Truman repülgép-hordozója a Szuezi csatornán akart átkelni, amikor összeütközött a Besiktas-M teherhajóval. Az első jelentések még arról szóltak, hogy a nukleáris meghajtású hordozó csak jelentéktelen károkat szenvedett és a másik hajó sem sérült meg súlyosan.
A CNN most új fényképeket hozott nyilvánosságra, amelyeken jobban látszanak az ütközés nyomai. A flotta által készített felvételeken azt látni, hogy az anyahajó menetirány szerinti jobb oldala (starboard) több mint 335 méter hosszan sérült. Megrongálódott többek között a repülőgépeket a fedélzetre emelő egyik lift konzolja is, bár maga a szerkezet működőképes maradt.

Viszont megsérült két raktár és egy karbantartó helyiség külső fala, valamint az egyik kikötőkötél dobja, továbbá a hajó fedélzetének tat felőli széle is – közölte az amerikai flotta. Viszont azt is tudatták, hogy sérülések egyike sem érinti a hajó harcképességét. Ezt az is bizonyítja, hogy az ütközést követően a Truman repülőegysége még hajtott végre bevetéseket.
Az amerikai hírtelevízió úgy értesült, hogy szakemberek egy csoportja jelenleg a károk felmérését végzi, illetve a szükséges javításokat tervezi. Mivel a Harry Truman jelenleg az egyetlen amerikai anyahajó a Földközi-tenger keleti medencéjében, Washington számára nagyon fontos, hogy a hordozó mielőbb újra bevethető legyen.

A balesetet követően a CNN az amerikai haditengerészet egyik volt kapitányától érdeklődött az ütközés lehetséges okairól. Carl Schuster, aki jelenleg a Hawaii Pacific University oktatója azzal kezdte, hogy a Szuezi-csatornába a behajózás rendkívül kényes művelet, mivel nagyon szűkös a rendelkezésre álló hely. „Nincs sok lehetőség a manőverezésre és mindkét hajónak majdnem két kilométer kell a megálláshoz” – mondta Schuster. Majd még hozzátette: "Apró navigációs hibák, a másik hajó szándékainak félreértése, vagy egy helytelen iránymódosítás könnyen veszélybe sodorhatja a hajókat."

A baleset előtt a Truman a Kréta körüli vizeken hajózott és repülőgépei többször is támadták a jemeni huszi lázadókat, illetve az Iszlám Állam terrorszervezet szomáliai egységeit. Az anyahajó parancsnoka, Sean Bailey ellentengernagy megerősítette, hogy a baleset ellenére a repülőgép-hordozó a térségben marad és folytatja a küldetését. Az anyahajó egyébként egy flottaköteléket vezet, amelyhez a Gettysburg cirkáló, valamint három romboló, a Stout, a The Sullivans és a Jason Dunham is tartozik.