Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.53
bux:
0
2025. december 26. péntek István
21 October 2024, Baden-WĂźrttemberg, Kuppenheim: Ola Källenius, Chairman of the Board of Management of Mercedes-Benz Group AG, speaks at the opening ceremony of the Mercedes-Benz battery recycling factory. Photo: Uli Deck/dpa
Nyitókép: Uli Deck/picture alliance/Getty Images

A Mercedes vezérigazgatója megmondta, az EU hová tegye a kínai autógyártókat

Ola Källenius szerint az EU-nak minden autógyártó számára biztosítania kell a szabad versenyt, a többit majd a piac eldönti.

"Ne erősítsük a protekcionista gazdaságpolitikát, mert mi is sokat veszíthetünk" - mondta Ola Källenius, a Mercedes vezérigazgatója arra utalva, hogy az EU októberben védővámot vetett ki a Kínából importált elektromos autókra, miután a feltételezések szerint a kínai autógyártók nagymértékű állami támogatásban részesültek - írja a Financial Times cikke nyomán a Telex.

A döntés leghangosabb ellenzői a német autógyárak voltak, attól tartva, hogy a kínai vezetés ellenlépésként az európai autógyártókat büntetné. A német járműipari vállalatoknak nem jönne jól, ha csökkenne az autóik iránti kereslet a kínai piacon, mivel az európai kereslet csökkenése miatt már most is súlyos problémákkal küzdenek - írják.

Ola Källenius szerint

azért is megegyezésre kellene törekednie az Európai Uniónak Kínával, mert utóbbi a globális ellátási lánc szerves részévé vált.

Számos európai gyártó tőlük szerzi be a gyártáshoz szükséges anyagokat, alkatrészeket, chipeket. Emellett az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) már előre próbálja oldani a feszültséget a kedden beiktatásra kerülő Donald Trump amerikai elnök és az EU között. A szervezet felszólította az uniós vezetőket, ne alkalmazzanak megtorló intézkedéseket a Donald Trump által kilátásba helyezett vámok ellen.

A Mercedes vezérigazgatója szerint amikor az 1980-as években a német autógyártók be akartak lépni az akkor még feltörekvőben lévő kínai piacra, a kínai kormány arra kérte őket, hogy fektessenek be az országban, építsenek gyárakat, hozzanak létre közös vállalkozásokat kínai cégekkel. Ola Källenius úgy véli, most az EU-nak is hasonlóan kéne hozzáállnia a kínai autógyártókhoz, amikor azok az európai piacra szeretnének belépni.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Eljött a háború eddigi legnagyobb fordulata – A szemünk láttára dől el egész Ukrajna sorsa

Eljött a háború eddigi legnagyobb fordulata – A szemünk láttára dől el egész Ukrajna sorsa

Az ukrajnai háború legnagyobb fordulata idén egyértelműen nem a frontvonalon, hanem a Fehér Házban történt: Donald Trump elnök átvette a hatalmat az Egyesült Államok felett, ezzel gyökeres változás állt be Washington Ukrajna-politikájában. Amerika többé nem küldi korlátlanul, kvázi-bérmentve a fegyvereket, pénzt és szakértelmet Ukrajnába, emellett az amerikai diplomaták Moszkvával is egyeztetni kezdtek, azzal a céllal, hogy sikerüljön valamilyen kompromisszumot kialkudni, amely a háború lezáráshoz vezet. Az események az év végére kifejezetten felgyorsultak: majdhogynem mindennapossá váltak az orosz-amerikai és ukrán-amerikai tárgyalások, de továbbra is erősen kérdéses, hogy sikerül-e érdemi áttörést elérni a háború lezárása felé a közeljövőben. Egyelőre csupán az jelenthető ki 100%-os bizonyossággal, hogy Trump-féle, ukrajnai háború kapcsán bekövetkezett hatalmas diplomáciai, politikai és katonai fordulat egyike az év 10 legnagyobb sztorijának.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×