Infostart.hu
eur:
390.98
usd:
331.55
bux:
111046.97
2025. december 24. szerda Ádám, Éva
Fake News on computer keyboard
Nyitókép: sodafish/Getty Images

Még mindig lehet politikai dezinformációs hirdetést futtatni egyes közösségi médiumokon

Egy friss kutatásból kiderült, hogy a Facebook és a TikTok rendszere még mindig átengedi a hamis információkat tartalmazó politikai hirdetéseket.

A Global Witness jogvédő szervezet nyolc hamis választási hirdetést küldött be a TikToknak, a Facebooknak és a YouTube-nak, hogy tesztelje a hirdetési rendszereiket a november 5-i amerikai elnökválasztási kampány hajrájában - írja az AFP cikke nyomán a Telex.

A hirdetések egyértelmű hazugságokat tartalmaztak, például arról, hogy online is lehet szavazni a választáson, illetve a szavazók elnyomásáról, egy jelölt elleni erőszakra buzdításról, a választásban dolgozók és a választási folyamatok fenyegetéséről szóltak - teszik hozzá.

A Global Witness eredményei szerint a TikTok teljesített a legrosszabbul, négy hirdetést is jóváhagyott, annak ellenére, hogy a szabályzata tiltja a politikai reklámokat.

A Facebook rendszere csak egyet hagyott jóvá. Ava Lee, a szervezet digitális fenyegetésekkel foglalkozó kampányának vezetője azt mondta: "Megdöbbentő, hogy a közösségimédia-cégek még mindig jóváhagyják a platformjaikon az ilyen tájékoztatást, annak ellenére, hogy a szoros amerikai elnökválasztási verseny alig néhány nap múlva ér véget".

A kísérlettel a kutatók arra szerették volna felhívni a figyelmet, hogy a dezinformáció veszélyei egyre nőnek mind az amerikai szereplők, mind a külföldi befolyás szempontjából. Ava Lee szerint nincs mentség arra, hogy ezek a platformok "veszélybe sodorják a demokratikus folyamatokat".

A TikTok szóvivője szerint a négy hirdetést helytelenül hagyták jóvá az első moderálási szakaszban, és továbbra is kitartanak a politikai hirdetésektől mentes hozzáállásuk mellett.

A Meta szóvivője elutasította a következtetéseket, mondván, azok egy kis hirdetési mintán alapulnak, ezért nem tükrözik azt, hogyan érvényesíti a platform az irányelveit nagyobb vonalakban - írja a lap. A szóvivő hozzátette: "A 2024-es választások online védelme az egyik legfontosabb prioritásunk".

A Global Witness szerint a YouTube kezdetben a beküldött hirdetések felét jóváhagyta, de letiltotta a közzétételüket, amíg a beküldő hivatalosan nem igazolta magát például útlevéllel vagy jogosítvánnyal. A felügyelő szervezet ezt a többi platformhoz képest jelentősen erősebb akadálynak nevezte a dezinformációt terjesztők számára.

Mint írják, a 2020-as elnökválasztás körüli dezinformációs hullám miatt a platformok egyre nagyobb ellenőrzés alatt állnak. A Google is közölte csütörtökön, hogy ideiglenesen leállítja a választással kapcsolatos hirdetéseket.

Címlapról ajánljuk
Itt van a reflux, itt van újra – mire figyeljünk az ünnepi szezonban?

Itt van a reflux, itt van újra – mire figyeljünk az ünnepi szezonban?

Ha ilyen panaszunk van, bizonyos ételeket és bizonyos italokat kerülni érdemes – erről beszélt Barkai László, a Semmelweis Egyetem Belgyógyászati és Onkológiai Klinika adjunktusa, gasztroenterológus az InfoRádióban.

A januártól életbe lépő változásokról szólt az idei utolsó Kormányinfó

Az ünnepek miatt szokatlan időben, kedden délután fél 4-től kezdték a Kormányinfót. Orbán Viktor miniszterelnök korábban azt posztolta, hogy az év valószínűleg utolsó kormányülését tartották kedden. A Kormányinfón nem hangzott el nagy bejelentés, elsősorban a januártól életbe lépő változásokat ismertették. A kormányülésen szó esett a Benes-dekrétumokról is, Orbán Viktor tárgyalt szlovák kollégájával az ügyről – mondta Gulyás Gergely.
VIDEÓ
Új csúcsokkal kanyarodnak rá az ünnepekre az amerikai tőzsdék

Új csúcsokkal kanyarodnak rá az ünnepekre az amerikai tőzsdék

Folytatódik az év végi emelkedés a tőzsdéken, az MSCI All Country World Index hétfőn csúcsot döntött, az USA-ban az S&P 500 pedig tegnap már zsinórban a harmadik napja zárt emelkedéssel. Az ázsiai tőzsdéken ehhez képest csak oldalazás volt jellemző ma reggel, a legtöbb vezető ázsiai index alig mutat érdemi elmozdulást. Európában a tegnapi esés után ma reggel iránykereséssel indult a kereskedés, és délutánra sem alakult ki határozott irány, de a Stoxx 600 egy kis emelkedéssel is új csúcsra tudott menni. A karácsony előtti utolsó kereskedési napon számos előrehozott makroadatot kapunk, amelyek hatással lehetnek a kereskedés hangulatára. A következő napokban az ünnepek miatt változó lesz a tőzsdék nyitvatartása, erről szóló összefoglalónk itt olvasható.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×