Markus Söder az Instagramon és a TikTokon hívta meg együttes dönerfogyasztásra a követőit. A rendkívül szívélyes invitálás szenzációként hatott, olyan sokan jelentkeztek, hogy erőteljesen kellett korlátozni a tervezett rendezvényen résztvevők számát. A Der Spiegel és a Die Welt szerint
a felső határt negyven főben szabták meg, ugyanakkor több tízezren jelentkeztek.
A miniszterelnök, illetve a hozzá közel álló források azt egyelőre nem közölték, hogy a "szelektálás" miként történik, az azonban kiszivárgott, hogy Söder már ki is találta, miként kárpótolhatja azokat, akiknek nem jut hely a különös "buliban".
A döner vagy döner kebab Németországban is rendkívül népszerű török származású húsétel. Eredetileg bárányhús az igazi, de számos helyütt már nem vetik meg a marha- vagy épp csirkehúsból készült kebabot sem.
A portálok adatai szerint a meghívásra mintegy 45 ezren válaszolták azt, hogy szeretnének vele kebabot enni. Markus Söder elismerte, hogy ennyi óhajnak legjobb szándéka ellenére sem tud eleget tenni.
"Azt sem tudom, hogy egy csapásra létezne-e ennyi döner Bajorországban"
– fűzte hozzá. Ezért kényszerültek arra, hogy most csak 40 embert hívnak meg a közös asztal mellé. Az erről szóló beszámolók szerint mindenesre kitalált valamit az esetlegesen csalódottak kárpótlására: egy fehér pólót tart magasba, amelyre a "Söder-Kebab" felirat van nyomtatva. A terv szerint egyelőre 500 ilyen trikót sorsolnak ki.
A média emlékeztetett arra, hogy a mostani nem az első olyan "furcsa" akció volt, amellyel Söder igyekezett felhívni magára a figyelmet. Emiatt gyakran bírálják is, de a kritikákra korábban azt válaszolta, hogy ez a tevékenysége egyfajta ellenpont Berlin "zárkózottságával" szemben.
"A közösségi médiát nem szabad másokra hagyni" – érvelt Söder, utalva ara, hogy annak használatában a radikális jobboldali AfD párt áll az élen. Értesülések szerint múlt heti pártvezetői ülésén a CSU elnöksége "TikTok-offenzíváról" döntött. Egészen a közelmúlttól Olaf Scholz kancellár is a TikTok alkalmazói közé tartozik.