Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
An aerial photo shows the industrys first vehicle-scale AI intelligent power battery factory at SVOLTs headquarters in Changzhou, Jiangsu Province, China, October 22, 2023. Recently, there are media reports that SVOLT has received nearly 90GWh of battery orders from BMW Group Europe, if the price is estimated at 0.6 yuan per watt-hour, the order value reaches 54 billion Chinese Yuan. (Photo by Costfoto/NurPhoto via Getty Images)
Nyitókép: Getty Images

Visszavonulót fújtak a kínaiak, nem épül meg egy európai akkumulátorgyár

A SVOLT nevű vállalat indoklása szerint az elektromos mobilitásra való átállás nagy kihívások elé állítja az autópiacot, miközben az egyenlőtlenül elosztott támogatások miatti piaci torzulások is nagy károkat okoznak.

Korábbi terveivel ellentétben mégsem épít akkumulátorgyárat a németországi Brandenburg tartományban a kínai SVOLT, amely többek közt az egyenlőtlenül elosztott támogatásokkal, a piaci torzulásokkal és a belső égésű motorok kivezetése miatt kialakult vitákkal indokolta döntését – írja a Portfolio az electrive.com beszámolója alapján.

A kínai vállalat közölte: újraértékelte stratégiáját, és a vezetőség arra jutott, már nem tűnik jó befektetésnek a németországi beruházás. Mostani döntésüket nagymértékben befolyásolta a nemzetközi büntetővámok kivetése, valamint az alacsony szintű tervezési biztonság, továbbá jelezték, hogy egy fontos ügyfél is törölte a projektjét.

„Az autópiac jelenleg világszerte nagyon komoly kihívásokkal küzd, amelyeket elsősorban az elektromos mobilitásra való átállás okoz”

– fogalmazott Kai-Uwe Wollenhaupt, a SVOLT Europe elnöke. Hozzátette: a mostani folyamatok néhány autógyártónál drasztikus stratégiai kiigazítást eredményeztek.

A SVOLT még 2022 szeptemberében jelentette be, hogy újabb – 16 gigawattóra kapacitású – akkumulátorcella-gyártó létesítményt hoz létre az európai piacon. A vállalat át is vett egy üzemet Lauchhammerben, ahol korábban a Vestas szélturbinák lapátjait gyártotta. A termelést jövő év elején kellett volna elkezdeni.

A mostani bejelentés alapján azonban a SVOLT még jó ideig nem fog cellákat gyártani Európában, viszont nem tett le a szintén németországi Saar-vidéken, Überherrnben létesítendő másik gyártóüzemének az elindításáról, ennek eredetileg 2023 végére kellett volna megtörténnie, de az építkezést különböző okok miatt többször is elhalasztották.

Címlapról ajánljuk
Mi történt Lewis Hamiltonnal? Dobogóra sem ért fel a legenda, csalódást keltő szezont zárt a Ferrari
2025, F1-évértékelő

Mi történt Lewis Hamiltonnal? Dobogóra sem ért fel a legenda, csalódást keltő szezont zárt a Ferrari

A pesszimistább várakozásokat is alulmúlta az idei Forma–1-es szezonban a Ferrari: az olasz csapat szurkolóinak Lewis Hamilton sanghaji sprintgyőzelmével és Charles Leclerc néhány dobogós helyezésével kellett beérniük. Az olasz istálló a negyedik helyen zárta a konstruktőrök csatáját. Vámosi Péter, a Motorsportol.hu főszerkesztője azon sem lepődne meg, ha 2027-ben teljesen új pilótafelállással kísérletezne a a Ferrari.

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×