eur:
385.49
usd:
355.11
bux:
67866.13
2024. május 22. szerda Júlia, Rita
Nyitókép: Pexels.com

Elege lett az olaszoknak a gyorshajtókból, drasztikus lépéseket tesznek

Itália autósai nem fogadták éppen tárt karokkal a jelentős sebességkorlátozásokat, azonban minden tiltakozás ellenére egyre több város dönt az alacsony sebességhatár mellett. A számok is a lassabb közlekedést igazolják.

Olaszországban az elmúlt időszakban egyre nagyobb figyelmet fordítanak a közút közlekedés biztonságára, ezen belül a védtelen közlekedők helyzetére - írja a Közlekedésbiztonság.kti.hu.

A bevezetett intézkedések sorában a gyalogos közlekedés biztonságosabbá tétele, a gázolások, sérülések és halálozások számának visszaszorítása prioritást élvezett, így az egyik fő beavatkozási terület a gyorshajtásokkal szembeni fellépés.

Olaszország nagyvárosai közül Bologna az első, ahol 2024 januárjában a belterületi utak 70 százalékát érintően 30 km/h-s sebességkorlátozást vezettek be.

A szigorítás komoly tiltakozást váltott ki a városban, az olasz kormány több tagja is éles kritikával illette a döntést. Ezzel szemben viszont már az első tapasztalatok azt mutatták, hogy csökkent a közúti balesetek, sérülések és halálos áldozatok száma.

Hiába azonban a tiltakozás, több város is követi a bolognai példát. Korábban is vezettek már be hasonló intézkedéseket az országban, ám azok kisebb települések voltak. Most viszont Bologna után már Palermóban is rendelkeztek a 30 km/h-s korlátozásról, és Firenze belvárosában is kijelöltek öt darab 30 km/h-s zónát.

Párma, Torinó és Milánó ugyancsak a belterületi forgalom lassítása feléd halad, míg

Róma polgármestere ígéretet tett arra, hogy 2026-ig a főváros útjainak 70 százalékát 30 km/h-s sebességkorlátozás fogja érinteni

- írja a portál.

Azonban az olaszok jelentős autófüggésben élnek, ugyanis Európában itt a második legmagasabb az ezer főre jutó személyautók száma, így ez megnehezíti az intézkedések végrehajtását. Ezen a területen csak Luxemburg előzi meg Olaszországot, ahol ezer lakos közül átlagosan 682 fő rendelkezik saját tulajdonú személygépkocsival.

Címlapról ajánljuk
Sándor Ildikó: ma már virtuális közösséget is alkotnak a néptánchagyományok ápolói

Sándor Ildikó: ma már virtuális közösséget is alkotnak a néptánchagyományok ápolói

A folklorizmus világát igyekeznek megismerni és megérteni a mindenkori kultúra teremtés szándékával – erről beszélt az Inforádió Aréna című műsorában Sándor Ildikó néprajzkutató, a Hagyományok Háza Közművelődési és tudományos szakcsoportjának vezetője. A műsorban szó esett a verbunkos tánctípusról, ami egy kulturális örökségi elem, a legényközösségek önmegélésének volt az eszköze.

A hajózási szakértő elmondta, miért nem érzékelhette a becsapódást a szállodahajó legénysége

A Magyar Hajózási Országos Szövetség szóvivője szerint a motorcsónak valószínűleg nagy sebességgel haladt, a szállodahajó legénysége pedig nem érzékelte az ütközést, amit alátámaszthat a két jármű tömege közötti különbség is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.22. szerda, 18:00
Vona Gábor
a Második Reformkor Párt elnöke és EP-lista vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×