eur:
395.38
usd:
368.51
bux:
0
2024. július 2. kedd Ottó
Nyitókép: Pexels.com

Elege lett az olaszoknak a gyorshajtókból, drasztikus lépéseket tesznek

Itália autósai nem fogadták éppen tárt karokkal a jelentős sebességkorlátozásokat, azonban minden tiltakozás ellenére egyre több város dönt az alacsony sebességhatár mellett. A számok is a lassabb közlekedést igazolják.

Olaszországban az elmúlt időszakban egyre nagyobb figyelmet fordítanak a közút közlekedés biztonságára, ezen belül a védtelen közlekedők helyzetére - írja a Közlekedésbiztonság.kti.hu.

A bevezetett intézkedések sorában a gyalogos közlekedés biztonságosabbá tétele, a gázolások, sérülések és halálozások számának visszaszorítása prioritást élvezett, így az egyik fő beavatkozási terület a gyorshajtásokkal szembeni fellépés.

Olaszország nagyvárosai közül Bologna az első, ahol 2024 januárjában a belterületi utak 70 százalékát érintően 30 km/h-s sebességkorlátozást vezettek be.

A szigorítás komoly tiltakozást váltott ki a városban, az olasz kormány több tagja is éles kritikával illette a döntést. Ezzel szemben viszont már az első tapasztalatok azt mutatták, hogy csökkent a közúti balesetek, sérülések és halálos áldozatok száma.

Hiába azonban a tiltakozás, több város is követi a bolognai példát. Korábban is vezettek már be hasonló intézkedéseket az országban, ám azok kisebb települések voltak. Most viszont Bologna után már Palermóban is rendelkeztek a 30 km/h-s korlátozásról, és Firenze belvárosában is kijelöltek öt darab 30 km/h-s zónát.

Párma, Torinó és Milánó ugyancsak a belterületi forgalom lassítása feléd halad, míg

Róma polgármestere ígéretet tett arra, hogy 2026-ig a főváros útjainak 70 százalékát 30 km/h-s sebességkorlátozás fogja érinteni

- írja a portál.

Azonban az olaszok jelentős autófüggésben élnek, ugyanis Európában itt a második legmagasabb az ezer főre jutó személyautók száma, így ez megnehezíti az intézkedések végrehajtását. Ezen a területen csak Luxemburg előzi meg Olaszországot, ahol ezer lakos közül átlagosan 682 fő rendelkezik saját tulajdonú személygépkocsival.

Címlapról ajánljuk
Magyarics Tamás az Arénában: ha Trump fegyelmezett marad, megtarthatja előnyét

Magyarics Tamás az Arénában: ha Trump fegyelmezett marad, megtarthatja előnyét

Ha Joe Biden helyett új jelöltet állítanának a demokraták, az példátlan lenne az amerikai elnökválasztások történetében – mondta Magyarics Tamás, az ELTE professzor emeritusa, külpolitikai szakértő. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt az elnökjelölti vita következményeiről, a lehetséges forgatókönyvekről és a Donald Trump elleni perek jelentőségéről.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.02. kedd, 18:00
Yann Caspar
a Matthias Corvinus Collegium Európai Tanulmányok Műhelyének kutatója
NGM-államtitkár: a bankok az állampapír-portfolió átrendezésével további extra profitra tettek szert

NGM-államtitkár: a bankok az állampapír-portfolió átrendezésével további extra profitra tettek szert

A kormány 2023-ban az önfinanszírozás megerősítése és a lakossági megtakarítások reálértékének megőrzése érdekében négy terelőintézkedésből álló programot hirdetett meg. A négy elemből álló intézkedéscsomag három eleménél teljesültek a kormány elvárásai és a kitűzött célok. Ezek közül mindenképen kiemelendő a kormányzati beavatkozás következtében a befektetési alapoknál látott állampapír-állománybővülés. A terelőintézkedések negyedik elemével kapcsolatban azonban a hazai hitelintézetek és pénzügyi vállalkozások extraprofitadó fizetési kötelezettségük csökkentésének lehetőségével szembeni kormányzati elvárás - vagyis, hogy 1 300 milliárd forinttal növeljék állampapír-állományukat - a jelenleg rendelkezésre álló adatok alapján ez idáig csak részlegesen teljesült.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×