eur:
411.38
usd:
392.9
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Engineer hand using tablet with machine real time monitoring system software. Automation robot arm machine in smart factory automotive industrial Industry 4th iot , digital manufacturing operation.
Nyitókép: Zapp2Photo/Getty Images

Felmérés: az európai emberek nem akarnak lemondani a benzines és dízelautókról

Az európai polgárok többsége nem ért egyet a belső égésű motorokkal szerelt gépjárművek 2035 utáni betiltásával. Ez derült ki a Századvég legújabb, Európa Projekt-kutatásából - nyilatkozta az InfoRádiónak Hortay Olivér.

A Századvég energia- és klímapolitikai üzletágának vezetője elmondta, hogy a 2016-ban indult Európa Projekt-kutatás számos témából áll, ezek közül az egyik az energetika és a klímapolitika. Az elmúlt időszakban újra felélénkült a vita az Európai Parlament által tavaly februárban elfogadott jogszabályról, amely szerint az unió 2035-től megtiltaná a belsőégésű motorral szerelt, hagyományos üzemanyagokkal hajtott autók értékesítését.

"Az elmúlt hónapokban egyre inkább lesújtó adatok érkeztek az EU, és benne a nagy járműgyártó Németország és Franciaország ipari teljesítményével kapcsolatban. Mivel a helyzet rövid távon várhatóan nem is fog javulni, megint felmerült a kérdés, hogy érdemes-e ragaszkodni ehhez a 2035-ös céldátumhoz. Ugyanis ez jelentős kihívások elé állítja az európai járműgyártókat" – hívta fel a figyelmet Hortay Olivér.

Mivel a járműgyártás az unió iparának húzóágazata, ezért megkérdezték az európai polgárokat, hogy egyetértenek-e a döntéssel.

A felmérésből kiderült – folytatta a szakértő –, hogy az európaiak 62 százaléka nem ért egyet a döntéssel. Az egyetlen tagállam, ahol a döntéstámogatók aránya meghaladta az elutasítókét, Ciprus volt. Hortay Olivér szerint a kérdés leginkább a máltaiakat, a svédeket és a portugálokat osztotta meg, de még ebben a három országban is többségben voltak azok, akik nem támogatták a döntést.

A Századvég energia- és klímapolitikai üzletágának vezetője azt is közölte, hogy a legnagyobb arányú elutasítottságot Csehországban, Szlovéniában és Litvániában mérték, méghozzá 78, 75 és 73 százalékos részaránnyal. Magyarországon is a megkérdezettek több mint kétharmada (72 százalék) nem értett egyet ezzel a tervezettel.

"A járműgyártás szempontjából megkülönböztetett jelentőségű Németországban 69 százalék, Franciaországban pedig 64 százalék ellenzi a lépést" – tette hozzá a Századvég energia és klímapolitikai üzletágának vezetője.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

A magyar uniós biztosjelölttől elvett szakterületek közül kettő az egészségügyi válságkezeléshez, egy pedig a szexuális és reprodukciós jogokkal kapcsolatos hatáskörhöz kapcsolódik – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézetének főreferense. Kalas Vivien szerint az új Európai Bizottságtól nem igazán várhatók nagy változások, talán az ECR képviselőcsoport hozhat be új gondolatokat a mindennapos munkába.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Adóemelésre készülnek, azélsőséges lépésre szánta el magát a Ryanair

Adóemelésre készülnek, azélsőséges lépésre szánta el magát a Ryanair

A Ryanair légitársaság azzal fenyegetőzik, hogy január 1-jétől leállítja tíz francia regionális repülőtér kiszolgálását, ha a 2025-ös költségvetésbe a kormány beleírja a légiközlekedési ágazat fokozottabb megadóztatását. A rendelkezést csütörtökre virradóra jóváhagyta a francia nemzetgyűlés, de a költségvetési tervezet végleges változatát még nem fogadták el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×