Az eddigi csúcstartó a Brassó-Bodzaforduló vonalon, Keresztvárnál található, 4,4 kilométer hosszú.
Az ürmösi alagút a Brassó-Segesvár vasútvonal Apáca és Kaca közti szakaszán lesz. Az alagútfúrás a vasútvonal korszerűsítésének része, amelynek eredményeként
a jelenlegi 43 kilométeres nyomvonal 28 kilométerre csökken.
Ehhez egy másik, 5 kilométeres alagutat is fúrnak Rákos község területén. "Ez az első alkalom, amikor a CFR (a román állami vasúttársaság) egy TBM Tunnel Boring Machine berendezéssel végez alagútfúrást" - idézi az economedia.ro Ionut Savoiut, a szállításügyi minisztérium államtitkárát, aki jelen volt a munkálatok ünnepélyes megkezdésénél.
Az Apáca és Kaca közti vasúti szakasz korszerűsítését a görög Aktor vezette konzorcium végzi. A beruházás értéke 2,7 milliárd lej (215,05 milliárd forint).