Infostart.hu
eur:
381.88
usd:
327.64
bux:
108922.07
2025. december 8. hétfő Mária
Nyitókép: Pixabay

Átfúrják a Kárpátokat

Elkezdődött az eddigi leghosszabb, 6,9 kilométeres romániai vasúti alagút fúrása Ürmösön kedden - írja az economedia.ro.

Az eddigi csúcstartó a Brassó-Bodzaforduló vonalon, Keresztvárnál található, 4,4 kilométer hosszú.

Az ürmösi alagút a Brassó-Segesvár vasútvonal Apáca és Kaca közti szakaszán lesz. Az alagútfúrás a vasútvonal korszerűsítésének része, amelynek eredményeként

a jelenlegi 43 kilométeres nyomvonal 28 kilométerre csökken.

Ehhez egy másik, 5 kilométeres alagutat is fúrnak Rákos község területén. "Ez az első alkalom, amikor a CFR (a román állami vasúttársaság) egy TBM Tunnel Boring Machine berendezéssel végez alagútfúrást" - idézi az economedia.ro Ionut Savoiut, a szállításügyi minisztérium államtitkárát, aki jelen volt a munkálatok ünnepélyes megkezdésénél.

Az Apáca és Kaca közti vasúti szakasz korszerűsítését a görög Aktor vezette konzorcium végzi. A beruházás értéke 2,7 milliárd lej (215,05 milliárd forint).

Címlapról ajánljuk
Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Az államtitkár szerint a közúti közlekedési törvény módosításával egyszerűbbé válik a közlekedést zavaró és a biztonságot veszélyeztető járművek elszállíttatása, továbbá jóval hatékonyabbá válhat a közúti ellenőrzés is. A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke az InfoRádióban elmondta: a kényszerítés módja és szigorúsága leginkább attól függhet majd, hogy az adott személy mennyire áll ellen a rendőri intézkedésnek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×