Infostart.hu
eur:
387.67
usd:
330.66
bux:
109547.02
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Lángol a Japan Airlines egyik utasszállítója tokiói Haneda repülőtéren 2024. január 2-án, miután összeütközött a parti őrség egyik repülőgépével a kifutón.
Nyitókép: MTI/AP/Kyodo News

A Japan Airlines szerint volt leszállási engedélye az ütköző repülőnek

Még folynak a vizsgálatok a tokiói Haneda repülőtéren történt szerencsétlenség ügyében, egyelőre nem tudni, ki hibázott.

Nyomozók vizsgálják azt a keddi balesetet, amelyben a Japan Airlines (JAL) egyik utasszállító repülőgépe leszállás közben összeütközött a parti őrség gépével a tokiói Haneda reptéren - írja az AFP értesülése alapján a Telex. Az álló gépen öten életüket vesztették, az utasszállítóból viszont mindenkit sikerült kimenekíteni. A légitársaság szerint a gép megkapta a repülésirányítástól a leszállási engedélyt.

A Japan Airlines kedden késő este sajtótájékoztatót tartott, a vállalat képviselője itt számolt be az engedélyezett landolásról. A gépet gyártó francia Airbus közölte, hogy szakértői csoportot küld a nyomozáshoz.

A Japan Airlines és a szárazföldi irányítás nem osztott meg információkat arról, milyen kommunikáció zajlott le a légi irányítók és a légitársaság között.

A lap azt írja, a hanedai irányítótoronyról egy élő légiforgalmi jelzéseket sugárzó oldalon érhető el egy felvétel, amelyen állítólag az ütközés előtti pillanatok hallhatók. A videón az egyik légiforgalmi irányító azt mondja a JAL járatának, hogy „folytassa a reptér megközelítését”.

A baleset után a japán kormányfő azonnali egyeztetésre szólította fel az illetékes hivatalokat, az ügy kivizsgálása jelenleg is zajlik.

Varga G. Gábor, az Egek Ura Blog szerkesztője szerint nem történhetett volna ilyen baleset, ha mindenki szabályszerűen járt volna el.

Egy repülőgép csak és kizárólag teljesen tiszta futópályára szállhat le – nyilatkozta a szakértő az InfoRádióban. Úgy véli, két ok lehetséges:

vagy valóban megkapta az utasszállító a landolási engedélyt, és a kisebb gép egy utasítást félreértve mégis a futópályára került, vagy pedig téves információk alapján kapta a nagyobbik gép az engedélyt.

A szakértő szerint a vélhető hibázás mellett fontos pozitívum, hogy a nagy utasszállító repülő minden utasát és a személyzetet is sikerült kimenteni – ez is bizonyítja, hogy a repülés biztonságos, az utasoknak a jövőben sem kell félniük.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Magyarics Tamás: nagy tankerhajóként fordul az Egyesült Államok az új nemzetbiztonsági stratégiával

Magyarics Tamás: nagy tankerhajóként fordul az Egyesült Államok az új nemzetbiztonsági stratégiával

A nyugati félteke védelme nagyobb hangsúlyt kapott az Egyesült Államok nemzetbiztonsági stratégiájában, mint korábban – erről is részletesen beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában Magyarics Tamás külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora. Sorra vette Washington terveit a nagy óceáni átjáróknál, megvilágította a Kínát, Grönlandot, Venezuelát érintő amerikai célok hátterét.

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Megforgatták a forintot, megjött a fordulat is

Megforgatták a forintot, megjött a fordulat is

Jelentős mértékben gyengült a magyar fizetőeszköz árfolyama az elmúlt napokban az euróval és a dollárral szemben. A piaci mozgás hátterében nagyrészt az MNB keddi sajtótájékoztatóján elhangzott gondolatok állnak, amelyek a magyar jegybank lazuló előretekintő iránymutatását és - az adatok megfelelő alakulása esetén - a kamatcsökkentési ciklus megkezdését vetítették előre. Az MNB kommunikációs hangvételének puhulására erős piaci reakció érkezett: a forint árfolyama a döntés óta közel 6 egységet emelkedett az euróval és a dollárral szemben is, ami körülbelül 1,5 százalékos gyengülésnek felel meg. A forint gyengülő tendenciája kezdetben ma is folytatódott (az euró jegyzése már az október vége óta nem látott 390-es szint felett is járt), Kurali Zoltán MNB-alelnök óvatosságot hangsúlyozó megszólalása azonban fordulatot hozott a devizapiacokon. Végül erősödéssel állt meg az árfolyam.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×