eur:
395.08
usd:
367.71
bux:
71635.81
2024. július 2. kedd Ottó
Lángol a Japan Airlines egyik utasszállítója tokiói Haneda repülőtéren 2024. január 2-án, miután összeütközött a parti őrség egyik repülőgépével a kifutón.
Nyitókép: MTI/AP/Kyodo News

A Japan Airlines szerint volt leszállási engedélye az ütköző repülőnek

Még folynak a vizsgálatok a tokiói Haneda repülőtéren történt szerencsétlenség ügyében, egyelőre nem tudni, ki hibázott.

Nyomozók vizsgálják azt a keddi balesetet, amelyben a Japan Airlines (JAL) egyik utasszállító repülőgépe leszállás közben összeütközött a parti őrség gépével a tokiói Haneda reptéren - írja az AFP értesülése alapján a Telex. Az álló gépen öten életüket vesztették, az utasszállítóból viszont mindenkit sikerült kimenekíteni. A légitársaság szerint a gép megkapta a repülésirányítástól a leszállási engedélyt.

A Japan Airlines kedden késő este sajtótájékoztatót tartott, a vállalat képviselője itt számolt be az engedélyezett landolásról. A gépet gyártó francia Airbus közölte, hogy szakértői csoportot küld a nyomozáshoz.

A Japan Airlines és a szárazföldi irányítás nem osztott meg információkat arról, milyen kommunikáció zajlott le a légi irányítók és a légitársaság között.

A lap azt írja, a hanedai irányítótoronyról egy élő légiforgalmi jelzéseket sugárzó oldalon érhető el egy felvétel, amelyen állítólag az ütközés előtti pillanatok hallhatók. A videón az egyik légiforgalmi irányító azt mondja a JAL járatának, hogy „folytassa a reptér megközelítését”.

A baleset után a japán kormányfő azonnali egyeztetésre szólította fel az illetékes hivatalokat, az ügy kivizsgálása jelenleg is zajlik.

Varga G. Gábor, az Egek Ura Blog szerkesztője szerint nem történhetett volna ilyen baleset, ha mindenki szabályszerűen járt volna el.

Egy repülőgép csak és kizárólag teljesen tiszta futópályára szállhat le – nyilatkozta a szakértő az InfoRádióban. Úgy véli, két ok lehetséges:

vagy valóban megkapta az utasszállító a landolási engedélyt, és a kisebb gép egy utasítást félreértve mégis a futópályára került, vagy pedig téves információk alapján kapta a nagyobbik gép az engedélyt.

A szakértő szerint a vélhető hibázás mellett fontos pozitívum, hogy a nagy utasszállító repülő minden utasát és a személyzetet is sikerült kimenteni – ez is bizonyítja, hogy a repülés biztonságos, az utasoknak a jövőben sem kell félniük.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.02. kedd, 18:00
Yann Caspar
a Matthias Corvinus Collegium Európai Tanulmányok Műhelyének kutatója
Sziget: a magyarok vásároltak legnagyobb arányban Early Bird bérleteket

Sziget: a magyarok vásároltak legnagyobb arányban Early Bird bérleteket

Hat hét múlva, 2024. augusztus 7-én, szerdán startol el az idei Sziget, és augusztus 12-én, hétfőn ér véget a bulisorozat a Hajógyári-szigeten. Az elővételes hetijegyek jelenleg 142 900 forintért kaphatók, és a szervezők ígérete szerint az italokat, ételeket jórészt a tavalyi áron lehet majd megvásárolni. A pandémia miatt tartott kétéves kényszerszünet után a fesztivál sok szempontból megújult: a szervezőknek idén kiemelt célja, hogy alacsonyan tartsák az árakat. Így, ha a minimálbérhez viszonyítunk, arányaiban akkora kiadást jelenthet 2024-ben a Szigeten bulizni, mint 2008-2010 környékén – számolta ki a Pénzcentrum.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×