eur:
413.23
usd:
402.21
bux:
79787.75
2025. január 3. péntek Benjámin, Genovéva
Nyitókép: Pixabay

Uniós szabályozás: új kötelező tartozék jön az autókon, nem lesz olcsó

A holttérfigyelőt először a teherautóknál tennék kötelezővé, majd jönnének a kisebb járművek is.

Készen áll egy új európai irányelv, amely 2024-től kötelezővé tenné, hogy bizonyos tonna feletti járműveket holttérfigyelő rendszerrel szereljék fel, csökkentve ezzel a kerékpárosok és gyalogosok elütésének kockázatát. Ezt a kötelezettséget vélhetően minden Európában közlekedő járműre ki fogják terjeszteni – írja az autoszektor.hu.

Londonban már két éve él a rendelet, miszerint az effajta vezetéstámogató rendszer nélküli teherautók nem is hajthatnak be a főváros számos kerületébe. Most pedig Milánó önkormányzata döntött úgy, hogy októbertől napközben, 7.30 és 19.30 között az 5 tonnánál nagyobb tömegű személyszállító járművek és a 12 tonnánál nagyobb tömegű áruszállító járművek csak akkor közlekedhetnek bizonyos zónákon belül, ha holttérfigyelő tartozik a felszereltségük közé. Az intézkedést 2024. októberétől már a kisebb, 3,5 tonnát meghaladó áruszállító járművekre is kiterjesztik.

Az indok, hogy a legtöbb baleset a holttérből ered. És a helyzetet még veszélyesebbé teszik az egyre növekvő számú, a semmiből felbukkanó elektromos rolleresek.

A holttérfigyelő készüléket ma már az autóvásárláskor más, biztonsággal kapcsolatos opciókkal együtt árulják. Azok számára pedig, akiknek a jármű megvásárlása után kell gondoskodniuk az érzékelőről, több online platform is kínálja a készüléket, 150 euró körüli áron. Kivitelezhetőnek, megfizethetőnek és főleg, logikusnak tűnik, mégis, nem minden érintettnek tetszik az újítás.

Egy 20 tonnás kamion sofőrje szerint ez „teljesen haszontalan, mert egy kerékpár, egy parkoló motor, egy fa a mellékutcában, egy közlekedési lámpaoszlop, egy alacsony fal is mind-mind olyan dolgok, amelyek aktiválják a figyelőt és így az érzékelő folyamatosan csipog. Csak akkor veszed észre, amikor csodával határos módon leáll. Végeredményben ez egy olyan eszköz, amely inkább idegesít, mint segít” – véli a kamionsofőr.

Címlapról ajánljuk
Már lehet korcsolyázni a befagyott orfűi tavon, de megvannak a veszélyei

Már lehet korcsolyázni a befagyott orfűi tavon, de megvannak a veszélyei

Legalább tízcentiméteres jégtakaró szükséges ahhoz, hogy biztonságosan lehessen sportolni rajta – mondta az InfoRádióban az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője. Mukics Dániel figyelmeztetett: csak a kijelölt helyeken lehet kocsolyázni, mert a jég alatt lehetnek meleg források, bizonyos helyeken a jégtakaró üreges is lehet, sőt akár egy négyzetméteren belül is eltérő lehet a jég vastagsága, és bármikor beszakadhat.

Több bombát is kitett a New Orleans-i merénylő, aki a családja helyett támadt az ünneplő emberekre

A 42 éves texasi Shamsud-Din Bahar Jabbar az Iszlám Állam hívője volt, és a furgonjával végrehajtott gázoláson kívül robbanószerkezeteket is elhelyezett a Bourbon Streeten. Az FBI és Louisiana kormányzója számolt be a részletekről – arról is, hogy eredetileg a családtagjainak akart ártani a merénylő.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.03. péntek, 18:00
Tálas Péter
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének egyetemi docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×