eur:
404.07
usd:
354.21
bux:
93208.47
2025. április 29. kedd Péter
Elon Musk, a Tesla Motors és a SpaceX amerikai űrkutatási magánvállalat vezérigazgatója panelbeszélgetésen vesz részt a világ legjelentősebb számítógépes és videojáték expóján, az E3 elektronikai szakvásáron Los Angelesben 2019. június 13-án.
Nyitókép: MTI/EPA/Adam S. Davis

Brüsszel beleszállt Elon Musk Twitterébe

Bezzeg a TikTok!

Az Elon Musk által nemrég felvásárolt Twitter az elmúlt 6 hónapban kevesebbet tett az álhírek terjedésének megállítása érdekében, mint versenytársai, az Alphabet, a Meta, a Microsoft vagy a TikTok – állapította meg az Európai Bizottság.

A techcégek ismertették jelentéseiket arról, hogy az elmúlt fél évben milyen lépéseket tettek a félretájékoztatás ellen az Európai Unió erre vonatkozó, szigorított szabályai értelmében. Be kellett számolniuk arról, hogy mennyi hirdetési bevételtől fosztották meg az álhíreket terjesztő oldalakat, a politikai hirdetések számáról vagy értékéről, a befogadott és elutasított politikai hirdetések számáról és az észlelt manipulatív tevékenységekről.

A techcégekre vonatkozó magatartási kódexet tavaly szigorította a bizottság azzal, hogy összekapcsolta a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabállyal, amely lehetővé teszi a hatóságoknak, hogy akár éves bevételük 6 százalékára büntessék az előírásokat megszegőket.

"Csalódott vagyok, amiért azt látom, hogy a Twitter beszámolója elmarad a többitől. Komolyabb elhivatottságot várok el a kódexből fakadó kötelezettségeik mellett" – fogalmazott Vera Jourová értékekért és átláthatóságért felelős uniós biztos. A bizottság szerint

a Twitter beszámolójából hiányoztak adatok, és nem derül ki belőle, milyen lépésekkel támogatja az ellenőrzést.

A TikTok bejelentette, hogy további intézkedéseket tervez az álhírek terjedése ellen; szélesíti a tényellenőrzést és újabb biztonsági funkciókat vezet be az applikációban.

"Büszkék vagyunk arra, hogy ilyen részletes adatokat tudunk közölni, tisztában vagyunk azzal, hogy sok még a teendő" – tudatta blogposztjában Caroline Greer, a TikTok PR-igazgatója.

Greer bejelentette, hogy kiterjesztik, mely oldalakat jelölnek meg állami médiaként, szigorúbban lépnek fel az Ukrajnával kapcsolatos álhírekkel szemben, Európában több nyelven is ellenőrizni fogják a tényeket, több bejelentéssel fognak foglalkozni, és a hirdetésekben is szigorúbban lépnek fel a félretájékoztatás ellen.

A kódex aláírói átláthatósági központot is létrehoztak, amelyen keresztül az uniós állampolgárok, kutatók és civilszervezetek is betekintést nyerhetnek abba, hogy a cégek milyen lépéseket tesznek az álhírek ellen.

A következő erről szóló jelentés júliusban esedékes.

Címlapról ajánljuk
Marsai Viktor: utcai hirdetőtáblákkal nehéz versenyezni az embercsempészekkel
uniós bevándorláspolitika

Marsai Viktor: utcai hirdetőtáblákkal nehéz versenyezni az embercsempészekkel

A különböző migrációs tendenciákról és a legfőbb határigazgatási kihívásokról tartott konferenciát hétfőn a Migrációkutató Intézet. Az intézmény igazgatója az InfoRádióban elmondta: az EU meglehetősen nagyvonalú az illegális és a menekülttípusú migráció közötti különbségtételben, főleg a határ menti eljárások kapcsán, így olyanok is bejutnak európai országokba, akik nem részesülhetnének semmilyen nemzetközi védelemben.

Elfogadták az anyák szja-mentességére, az energiaital-fogyasztásra, az EP-képviselők vagyonnyilatkozatára vonatkozó szabályokat

Az anyák szja-mentességéről, a kábítószerek elleni harcról és a gyerekek orvosainak értesítési kötelezettségéről, a kiskorúak energiaital-vásárlásának tilalmáról, az EP-képviselők vagyonnyilatkozat-tételének szabályairól, az önkormányzati költségvetési biztosokról, a veszélyhelyzet meghosszabbításáról is döntöttek a parlamenti képviselők. Módosul az energiahatékonysági törvény, jönnek az ATM-automaták, egyes kutatók hozzáférhetnek a betegek EESZT-adataihoz.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.29. kedd, 18:00
Szomráky Béla
újságíró, Olaszország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×