A Peljesac-félszigetet a szárazfölddel összekötő, 2,4 kilométeres Peljesac híd építéséről három évvel ezelőtt állapodott meg Zágráb a kínai China Road and Bridge Corporation vállalattal. A Komarna és Bijesta térségében megépített híd 55 méteres magasságban íveli át a félsziget melletti tengeröblöt, ezzel Horvátország kikerülte Bosznia-Hercegovina adriai tengerpartját, és közvetlen összeköttetést alakított ki saját, délebbre fekvő tengerparti sávjával. A két országrész 300 év után "egyesült" újra.
A stratégiai fontosságú, kiemelt projekt összértéke 420 millió euró (mintegy 150 milliárd forint), a kivitelezést 85 százalékban, 357 millió euróval támogatta az Európai Unió.
Bosznia-Hercegovina többször is szót emelt a híd megépítése ellen, mert Szarajevó szerint felépítésével
ellehetetlenítik az egyetlen tengerparti boszniai város, Neum idegenforgalmát.
Bakir Izetbegovic, a bosznia-hercegovinai kollektív államelnökség korábbi tagja, a legnagyobb bosnyák párt elnöke korábban arról beszélt: Horvátország azzal, hogy figyelmen kívül hagyta a boszniai intézmények kifogásait a híd építésével kapcsolatban, megsértette Bosznia-Hercegovina területi épségét, valamint jogát ahhoz, hogy nyílt kijárata legyen az Adriai-tengerre. Zágráb azonban mindvégig úgy vélte, Horvátország mindent a nemzetközi joggal összhangban tett, hiszen a híd a horvát területi vizeken belül épült.
A vita évek óta húzódik a két ország között, mert Bosznia-Hercegovina mindössze néhány kilométer széles partszakasszal rendelkezik a Peljesac-félszigettel szemben, és ez a rövid partszakasz mindkét oldalán Horvátországgal határos.