eur:
408.09
usd:
358.42
bux:
89295.1
2025. április 23. szerda Béla
Nyitókép: Aeropark

Pá, Tu!

Az 1968 óta repülő Tu-154-esek a legmegbízhatóbb és a legegyszerűbben üzemeltethető gépek voltak, egész évben forgalomban voltak Oroszország legzordabb és legforróbb vidékei között. Többé nem repülnek.

Kivonták a forgalomból az utolsó Tupoljev-154 típusú személyszállító repülőgépet – jelentette be az Alrosza orosz utasszállító légitársaság.

A háromhajtóműves, közepes távolságra 152-180 utast szállító Tu-154-esek a cég szerint a legmegbízhatóbb és a legegyszerűbben üzemeltethető gépek voltak, egész évben forgalomban voltak az ország legzordabb és legforróbb vidékei között.

A 154-es volt a Tupoljev első, kimondottan polgári célokra kifejlesztett repülőgépe.

A típus először 1968. október 3-án szállt fel, sorozatgyártása pedig két évvel később kezdődött.

A Malév egykori magyar légitársaság az első üzemeltetők közé tartozott, előtte csak az Aeroflot és a bolgár Balkan bővítette flottáját Tu-154-esekkel.

A Malévnál a típus 28 évi üzemeltetése alatt 18 gép volt használatban, 2001-ben vonták ki őket a flottából.

A szovjet utasszállító géppark másik meghatározó típusát, a Tu-134-est 2019. május 22-én "küldte nyugdíjba" az Alrosza. Ennek a gépnek a sorozatgyártása 1966 és 1984 között folyt. A polgári légi közlekedésen kívül katonai szállítási és egyéb kisegítő feladatokra használták. A Malév 1968 és 1988 között használt Tu-134-eseket.

Oroszországban az elmúlt két évtizedben saját fejlesztésű gépként csak a Szuhoj Superjet 100-ast állították rendszerbe, 2011-ben. A SS-100-as 98 utast képes 4400 kilométerre elszállítani. Évek óta folyik a 300 utast befogadó MSz-21-es (orosz jelzéssel MC-21-es) fejlesztése.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Csizmazia Gábor: letelik elnöksége első száz napja, Donald Trump eredményt akar Ukrajnában

Az amerikai–ukrán gazdasági megállapodás aláírása eredmény lesz, de az orosz–ukrán tűzszünet terén biztos, hogy száz napon belül nem fog előrelépést elérni a Trump-elnökség – mondta az InfoRádióban Csizmazia Gábor, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.23. szerda, 18:00
Gyulay Zsolt
a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×