eur:
406.93
usd:
378.29
bux:
76595.63
2024. november 8. péntek Zsombor
Nyitókép: Az Estonia tragédiájának emlékhelye az észtországi Tallinnban (Wikipédia/Liilia Moroz)

Újabb információk az elsüllyedt Estonia ügyében

A Discovery forgatócsoportja talált egy négy méter széles léket a hajótesten, ezután éledt fel a XX. század egyik legsúlyosabb, 852 halálos áldozatot követelő szerencsétlenségének ügye.

Valamilyen tárggyal ütközhetett az 1994-ben elsüllyedt Estonia komphajó - vélekedett az észt pénzügyminiszter, Martin Helme. A politikus közösségi oldalán kifejtette, nincs kétség afelől, hogy a hajó egy víz alatti tárggyal ütközve süllyedt el. Ez nyilvánvaló szerinte azután, hogy a katasztrófáról dokumentumfilmet készítő Discovery tévécsatorna forgatócsoportja a hajótesten négy méter széles léket fedezett fel, amelyet eddig részben eltakart a tengerfenék.

Az ügyben korábban vizsgálatot vezető Margus Kurm úgy vélekedett, a szerencsétlenséget az okozta, hogy svéd tengeralattjáróval ütközött a komp. A politikus a Postimees című helyi lapnak nyilatkozott. Hangsúlyozta, kérdés, hogy mit keresett az Estonia útvonalán egy svéd tengeralattjáró. Abban az időben - tette hozzá - a térségben svéd hadgyakorlat folyt. Kurm szerint van olyan feltételezés is, hogy a tengeralattjáró azért ütött rést az Estonián, mert annak fedélzetén "kényes tartalmú információ" volt.

Jüri Ratas észt kormányfő hétfőn bejelentette, hogy az ügyben induló új vizsgálattal tárják fel a történtek körülményeit Finnországgal és Svédországgal együtt. A három ország külügyminisztereinek közös közleményében hangsúlyozták, hogy az ismételt vizsgálat oka a Discovery tévécsatorna dokumentumfilmjében feltárt új információ.

A Tallinn és Stockholm között közlekedő Estonia komphajó huszonhat éve, 1994. szeptember 28-ra virradóra süllyedt el a Balti-tengeren. A balesetnek 852 halálos áldozata volt, többségük hullámsírba veszett. A roncs mindmáig a Balti-tenger fenekén fekszik. A szerencsétlenség okáról különféle találgatások láttak napvilágot, és máig fel-felbukkannak különféle magyarázatok. A balesetet vizsgáló bizottság hivatalos jelentésében az szerepelt, hogy a komp azért süllyedt el, mert a viharban leszakadt a hajóorr, és víz tódult a hajótestbe. A tragédia a XX. század egyik legsúlyosabb hajószerencsétlensége volt.

Címlapról ajánljuk
Kemény tiltakozásokra is szükség lehet a szlovák nyelvtörvénnyel szemben, véli a Magyar Szövetség elnöke

Kemény tiltakozásokra is szükség lehet a szlovák nyelvtörvénnyel szemben, véli a Magyar Szövetség elnöke

A Magyar Szövetség közleményben reagált a szlovák kulturális tárca nyelvtörvényt szigorító módosítására, mert a felvidéki párt szerint semmi szükség a nyelvtörvény szigorítására, a szankciók kiterjesztésének és emelésének gondolata nemcsak indokolatlan, hanem elfogadhatatlan. Gubík László pártelnök tragikomikusnak nevezte a törvénytervezetet; úgy véli, a szlovák nyelv domináns szerepe eleve alkotmányos garanciákkal bír.

Európai Tanács-elnök Budapesten: sikerült egyetértésre jutnunk abban, mit akarunk együtt tenni a versenyképességért

Az EU-csúcstalálkozóra érkező Charles Michel újságírók előtt hangsúlyozta: az unió versenyképességének erősítését célzó Draghi-jelentés kiváló alapot jelent a témában, az abban foglalt ajánlások világosak és egyértelműek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.08. péntek, 18:00
Stumpf István
egyetemi tanár, korábbi alkotmánybíró és kancelláriaminiszter, az NKE John Lukács Intézet Amerika Kutatóintézetének emeritus kutatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 8. 15:01
×
×
×
×