Az emelkedésre kért engedélyt, hogy kikerüljön egy felhőrétegből a pilóta azon a helikopteren, amely még vasárnap zuhant le Kaliforniában, a fedélzetén nyolc utassal, köztük a kosaraslegenda Kobe Bryanttel. Az amerikai közlekedésbiztonsági testület (NTSB) tagja, Jennifer Hormendy azt mondta, ezek voltak a pilóta utolsó szavai, amikor a légi irányító visszakérdezett, hogy mit tervez, már nem érkezett válasz – írja a CNN.
A radarfelvételek alapján azt lehet csak tudni, hogy 2300 láb (700 méter) magasságig emelkedett, majd egy bal kanyarral süllyedni kezdett és egy hegyoldalnak csapódott Calabasasnál. A helikopter darabjaira tört, kétszáz méteres körzetben szóródtak szét a roncsai. A hegy egyik oldalán találták meg a gép törzsét, a másikon a farokrészt, a rotort pedig egy harmadik helyen, csaknem száz méterrel távolabb – számolt be Hormendy, és hozzátette, a túlélésre minimális esélyük sem volt a fedélzeten tartózkodóknak.
Az utasok Thousand Oaksba tartottak, ahol Bryant 13 éves lányának, Giannának lett volna kosárlabdameccse, két csapattársa is a helikopteren utazott, valamint a szüleik, és a csapat egyik edzője.
Az NTSB az ügy vizsgálatában már kiderítette, rendkívül rosszak voltak a látási viszonyok vasárnap reggel, és a pilóta különleges repülési engedélyt kért, amire ritkán kerül sor. A légi irányítással folytatott rádióbeszélgetésből az is kiderült, hogy az engedély megadása előtt 12 percig körözött a helikopter, mert a nagy légi forgalom miatt várnia kellett.
Az engedély megadása után a pilóta radaros segítséget kért a ködben, de az irányítók jelezték, hogy a helikopter akkori 400 méteres repülési magassága ezt nem teszi lehetővé. Négy perccel később közölte a pilóta, hogy emelkedésbe kezd egy felhőréteg kikerülése érdekében, majd megszakadt a rádiókapcsolat. A roncsokat 300 méteres tengerszint feletti magasságban találták meg.
A helyszínre sokan kíváncsiak, ezért nemcsak őrzik a területet, hanem vészhelyzetet is hirdettek, így szabálysértésnek minősül, ha valaki oda engedély nélkül belép.
A tragédiáról minden cikkünk ITT.