Infostart.hu
eur:
382.08
usd:
327.81
bux:
0
2025. december 8. hétfő Mária
A világ legnagyobb utasszállító gépe, egy Airbus A380 Budapesten. Az első alkalommal Magyarországra látogató repülőgépet a német Lufthansa hozta a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. Az A380 mintegy két órát tartózkodott Ferihegyen, majd alacsony magasságon végrehajtott egy áthúzást a reptér betonja felett és távozott.
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

Ezúttal az Airbusokkal van súlyos gond

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) azt javasolta, hogy repedésveszély miatt ultrahangos módszerekkel vizsgálják át a legrégebbi Airbus A380-as típusú repülőgépek szárnyait - számolt be a Les Echos című francia napilap.

A németországi székhelyű EASA július 5-én jelezte: úgy értesült, hogy

több régi A380-as szárnyán repedésekre bukkantak.

Az ügynökség rámutatott, hogy ha nem fedezik fel és javítják az ilyen típusú problémákat, az a szárnyak szerkezeti integritásának csökkenéséhez vezethet.

Az ügynökség a kockázat ellenére

nem kötelezte az üzemeltetőket arra, hogy a vizsgálat elvégzéséig parkoltassák azt a 25 repülőgépet, amelyek szárnyai 15 évnél öregebbek.

Világszerte összesen 234 Airbus A380-as van forgalomban.

Az EASA közölte, hogy utasítását az ellenőrzések elvégzése után továbbiak követhetik.

A toulouse-i székhelyű Airbus aláhúzta, hogy a jelenlegihez hasonló utasítások megszokottnak számítanak a légi közlekedésben, és azt mutatják, hogy jól működik a szabályozás folyamata. "A légi közlekedés a legszigorúbban szabályozott szektorok egyike, és a biztonság mindennél fontosabb a repülésben" - tette hozzá a repülőgépgyártó vállalat.

Nem ez volt az első alkalom, hogy probléma adódott a világ legnagyobb utasszállító repülőgépének számító A380-assal. Az EASA már 2012-ben is kérte, hogy vizsgálják át a típushoz tartozó közlekedési eszközöket, miután mikrorepedéseket találtak néhány superjumbo szárnyán. Az Airbus biztosított arról, hogy ezek a hibák nem jelentenek repülésbiztonsági gondot. A vállalat februárban közölte, hogy megrendelések híján leállítja az A380-asok gyártását.

A Der Spiegel című német folyóirat repülőgépenként legalább egymillió euróra (több mint 325 millió forintra) becsülte a vizsgálat és a javítás költségeit.

Címlapról ajánljuk

Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Az államtitkár szerint a közúti közlekedési törvény módosításával egyszerűbbé válik a közlekedést zavaró és a biztonságot veszélyeztető járművek elszállíttatása, továbbá jóval hatékonyabbá válhat a közúti ellenőrzés is. A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke az InfoRádióban elmondta: a kényszerítés módja és szigorúsága leginkább attól függhet majd, hogy az adott személy mennyire áll ellen a rendőri intézkedésnek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hídemberekkel segítenék, hogy a hazai innováció a magyar gazdaságot erősítse

Hídemberekkel segítenék, hogy a hazai innováció a magyar gazdaságot erősítse

Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalának (EUIPO) felmérése szerint a szellemitulajdon-védelemmel rendelkező európai vállalatok jelentős versenyelőnyt élveznek az erről nem gondoskodó versenytársaikkal szemben: átlagosan 23,8%-kal magasabb bevételt termelnek, illetve 22%-kal magasabb béreket is fizetnek. De hogy állnak ebben a versenyben a magyar vállalkozások, hol áll Magyarország az innovációs rangsorban? Farkas Szabolcs, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának (SZTNH) elnöke szerint vannak területek, amelyeken az ország különösen jól teljesít – például a high-tech iparágak, orvostechnológiai vagy a gyógyszeripari fejlesztések – ugyanakkor még nem alakult ki annak a gyakorlata, hogy az egyetemi kutatók munkájuk eredményét a piacon próbálják meg hasznosítani. Ezért a hivatal létrehozta a "szabadalmi gyorsítósáv" szolgáltatását, amelynek segítségével 2 hónap alatt információt lehet kapni egy megoldás szabadalmazhatóságáról, 2026 szeptemberétől pedig szellemitulajdon-menedzsment mesterszak indul a Corvinuson, ahonnan olyan szakemberek kerülhetnek ki, akik segíthetnek a piaci szereplőknek gazdasági értéket teremteni az innováció jogi védelméből fakadó előnyökből.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×