eur:
416.4
usd:
401.03
bux:
79973.37
2025. január 7. kedd Attila, Ramóna
A világ legnagyobb utasszállító gépe, egy Airbus A380 Budapesten. Az első alkalommal Magyarországra látogató repülőgépet a német Lufthansa hozta a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. Az A380 mintegy két órát tartózkodott Ferihegyen, majd alacsony magasságon végrehajtott egy áthúzást a reptér betonja felett és távozott.
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

Ezúttal az Airbusokkal van súlyos gond

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) azt javasolta, hogy repedésveszély miatt ultrahangos módszerekkel vizsgálják át a legrégebbi Airbus A380-as típusú repülőgépek szárnyait - számolt be a Les Echos című francia napilap.

A németországi székhelyű EASA július 5-én jelezte: úgy értesült, hogy

több régi A380-as szárnyán repedésekre bukkantak.

Az ügynökség rámutatott, hogy ha nem fedezik fel és javítják az ilyen típusú problémákat, az a szárnyak szerkezeti integritásának csökkenéséhez vezethet.

Az ügynökség a kockázat ellenére

nem kötelezte az üzemeltetőket arra, hogy a vizsgálat elvégzéséig parkoltassák azt a 25 repülőgépet, amelyek szárnyai 15 évnél öregebbek.

Világszerte összesen 234 Airbus A380-as van forgalomban.

Az EASA közölte, hogy utasítását az ellenőrzések elvégzése után továbbiak követhetik.

A toulouse-i székhelyű Airbus aláhúzta, hogy a jelenlegihez hasonló utasítások megszokottnak számítanak a légi közlekedésben, és azt mutatják, hogy jól működik a szabályozás folyamata. "A légi közlekedés a legszigorúbban szabályozott szektorok egyike, és a biztonság mindennél fontosabb a repülésben" - tette hozzá a repülőgépgyártó vállalat.

Nem ez volt az első alkalom, hogy probléma adódott a világ legnagyobb utasszállító repülőgépének számító A380-assal. Az EASA már 2012-ben is kérte, hogy vizsgálják át a típushoz tartozó közlekedési eszközöket, miután mikrorepedéseket találtak néhány superjumbo szárnyán. Az Airbus biztosított arról, hogy ezek a hibák nem jelentenek repülésbiztonsági gondot. A vállalat februárban közölte, hogy megrendelések híján leállítja az A380-asok gyártását.

A Der Spiegel című német folyóirat repülőgépenként legalább egymillió euróra (több mint 325 millió forintra) becsülte a vizsgálat és a javítás költségeit.

Címlapról ajánljuk
Gémesi György: kemény év vár az önkormányzatokra, sok település kényszerült adóemelésre

Gémesi György: kemény év vár az önkormányzatokra, sok település kényszerült adóemelésre

A forráshiány és az elvonások miatt reálértékben kevesebb pénzből kell gazdálkodniuk az önkormányzatoknak idén, mint 2024-ben – mondta az InfoRádióban a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke. A gödöllői polgármester szerint az önkormányzatoknak nem maradt más lehetősége, mint az adóemelés és bizonyos kiadások visszafogása annak érdekében, hogy biztosítani lehessen a mindennapi működést.

„El tudjuk érni, hogy Putyin rábólintson, próbálják meg meggyőzni Zelenszkijt”

A pozsonyi parlament alelnöke szerint a szlovák kormány képes lenne elérni, hogy Vlagyimir Putyin részt vegyen az orosz-ukrán háború lezárását előidéző béketárgyaláson, amennyiben azt Pozsonyban tartanák. Andrej Danko megerősítette, hogy találkozni fog az orosz parlament és kormány képviselőivel. A szlovák ellenzéket arra szólította fel, hogy ők győzzék meg ugyanerről Volodimir Zelenszkijt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.07. kedd, 18:00
Aczél Petra
kommunikációs szakértő, a MOME rektorhelyettes
Trump ígéreteire rángatták a tőzsdéket

Trump ígéreteire rángatták a tőzsdéket

Vegyes mozgásokat mutattak az ázsiai tőzsdék a hétfői kereskedésben, míg Európában pozitív elmozdulásokkal indult az új hét. Az európai piacokon dél környékén begyorsult az emelkedés azt követően, hogy információk szivárogtak ki Donald Trump vámemelési terveivel kapcsolatban, később azonban elfogyott a lendület, miután Trump cáfolta a lapértesüléseket. Mindeközben az amerikai tőzsdék emelkednek a tech szektor vezetésével. A mai napon ugyan még nem érkeznek igazán piacmozgató makroadatok, azonban a hét későbbi részében több fontos amerikai munkaerőpiaci mutató is napvilágot lát majd.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×