Az A1-es (Bécs-Salzburg) osztrák autópálya két szakaszán, az alsó-ausztriai Melk és Oed közötti 88 kilométeres szakaszon, valamint a felső-ausztriai Haid és Sattledt közötti 32 kilométeres szakaszon szerdától óránként 130-ról 140 kilométerre emelték a sebesség felső határát.
A próbaidő egy évig tart, ezalatt mérik a levegőszennyezettséget, a zajártalmat, a valós átlagsebességet és a balesetek arányát.
Később ezeknek az adatoknak az elemzése alapján döntenek a "Tempo 140" esetleges végleges bevezetéséről.
Az APA osztrák hírügynökség jelentése szerint a kísérleti jelleg miatt a hatóságok elnézőek lesznek a megemelt sebességhatárt kis mértékben túllépő autósokkal, így - legalábbis Felső-Ausztria területén - elvileg akár 159 kilométeres sebességet is büntetlenül meg lehet úszni.
Az APA számítása szerint a leghosszabb részszakaszon, az Oed és a melki híd közti
44,6 kilométeren 88 másodpercet takaríthatnak meg a menetidőből az autósok az új csúcssebességgel.
Az összes ellenzéki párt szerint a sebességhatár felemelése a környezetre és az utazók biztonságára ártalmas és "populista" intézkedés.
Norbert Hofer szabadságpárti közlekedési miniszter viszont hangsúlyozta, hogy
a 130 kilométeres sebességhatárt 1974-ben vezették be, azóta az autók tisztábbak és biztonságosabbak lettek.
Európában csak két másik országban, Lengyelországban és Bulgáriában megengedett a 140 kilométeres sebesség autópályán, a legtöbb helyen a 130 kilométer/óra a felső határ, sőt nyolc országban csak 120, Németországban az ajánlott a 130 kilométer/óra, de nincs kötelező felső határ.