Az utolsó vonat szombaton 21 óra 45 perckor indult el Belgrád központjából, a Belgrád-Budapest nemzetközi járatot több tucatnyian búcsúztatták. A szerb főváros központi pályaudvarán eddig naponta mintegy kétszáz személy- és teherszállító vonat fordult meg,
a 16 nemzetközi, 56 helyközi és 90 helyi járat ezentúl a Prokop nevű külvárosi állomásról indul útnak, és itt lesz a végállomása is.
A központi pályaudvar felszámolása során a Száva partján futó síneket felszedik, melléképületeket is lebontják, a helyükön pedig a néhány éve elindított, Belgrád a vízen elnevezésű projekt objektumait húzzák fel.
Today is the last day of #Belgrade 's main railway station. Read my blog "Belgrad, ici "Belgrad" , about the closure of the main #railway station of #Belgrade #Beograd and the loss of an historical place of the city and #Serbia in general: https://t.co/RjRKyd4VFX pic.twitter.com/t4GsqIWP2X
— Fabian Vendrig (@fabianvendrig) 2018. június 30.
A főpályaudvar bezárása ellen több szervezet is tiltakozott az utóbbi időben. Zorana Mihajlovic közlekedési miniszter azonban azzal érvelt, hogy a vasútállomás kihelyezéséről már az 1970-es években is szó volt, az előkészületek pedig tíz éve kezdődtek meg, illetve akkor kezdték építeni a mostantól használt külvárosi pályaudvart is, így a központi pályaudvar bezárása senkit nem érhetett meglepetésként.
A tiltakozók szerint viszont egyrészt nem elfogadható, hogy egy majdnem kétszáz éves épületet egy sokkal kisebb, és egyáltalán nem impozáns állomásépületre cserélnek, másrészt a legnagyobb európai városokban is a központban van a fő vasútállomás, nem pedig a város egy félreeső részén, hiszen így a turistáknak is nehezebb lesz eljutniuk a városközpontba vagy a szállodájukba.