Felpörgött a mobiltelefonos reklámpiac és ennek elsőszámú haszonélvezője az Alphabet, a Google anyacége. Az idei év első negyedévében a vállalat a várakozásokat meghazudtolva közel 25 milliárd dollárnyi hirdetési díjat söpört be a hozzá tartozó YouTube videoplatform és a mobilon indított keresések jóvoltából. A Google vállalkozásoknak nyújtott „felhő-szolgáltatása” 36 százalékkal hozott több pénzt és immár megközelíti a teljes cégbevétel egyötödét.
Mint a Financial Times megjegyzi, a vállalat a jól ismert receptet ismételte most kiadott negyedéves adataival: a reklámbevételek meghaladják a várt bevételt, de a cég rapszódikus módon hatalmas összegeket ruház be, ami aggodalommal tölti el a befektetőket. Ők azonban ezúttal mégsem voltak annyira nyugtalanok: annak ellenére, hogy a bevételekkel szemben a nyereség kissé alacsonyabb volt, mint amire számítottak – öt százalékkal kevesebb, mint a tavalyi év hasonló időszakában – az Alphabet részvények a hétfői tőzsdei kereskedés végén is tartották árfolyamukat.
A világot behálózó internetes óriás az éves adatok szerint 125 milliárd dollár bevételt produkált,
és mint az FT megjegyzi, ez körülbelül megfelel a teljes amerikai nyomtatottsajtó-ágazat által termelt reklámbevételnek.
Az Alphabet a jó bevételi adatokra alapozva komoly pénzköltésbe kezdett. Csak az első negyedévben közel 7 és félmilliárd dollárt költött el. Összehasonlításul: tavaly jóval óvatosabb volt, egy év alatt az összeg valamivel kevesebb mint dupláját, 13 milliárdot fektetett be. A Google idei bevásárló-listáján szerepelt egy két és félmilliárd dolláros új, New York-i irodaház. A cégnél a befektetéseket azzal indokolják, hogy a jövőbeli hálózati forgalmi igények kielégítésére bővíteni kell az adatközpontokat.
A Google emellett kénytelen többet fizetni üzleti partnereinek – például a rivális Apple-nek – azért, hogy hozzá irányítsák a mobilkeresések forgalmát. Ezek a kiadások 36 százalékkal drágultak.