Zalaegerszegről a Porschéig
A zalaegerszegi fiatalember a magyarországi érettségi után két évig egy németországi autóipari beszállítónál, a Dräxlmaiernél dolgozott tervezőként, majd diplomát szerzett a világ egyik legjobb dizájnerképzését adó felsőoktatási intézményében, a pforzheimi főiskolán.
Gyakornokként a Jaguárnál és a Porschénál dolgozott, diplomamunkáját utóbbinál készítette. 2004 óta tölt be különböző pozíciókat a Porsche külső dizájnjáért felelős csapatában.
Jelenleg Varga Péter - mint a portfolio.hu-nak adott interjújából kiderül - a Porschénál az autók, így a Porsche 911 és az új Panamera, a Cayenne és a Macan külső formatervezéséért felelős osztályvezető. Csapatában huszonnyolcan dolgoznak, külsősként pedig csaknem ötvenen segítik a munkájukat.
Az első autó, amin a Porschénál már a külső dizájnért felelős vezetőként dolgozott, a 2011 óta gyártott 911-es, vagyis a 991 első szériája volt, az aktuális modellek közül
a 718 Boxster és az új Panamera már az ő irányítása alatt nyerte el a külső formáját,
de hozzá tartozik a Porsche 2019-től gyártásba kerülő teljesen elektromos hajtású modelljének, a Misson E külső dizájnjának a tervezése is.
A siker titka
A designer arról is beszélt a portálnak, hogyan jutott el fiatalon, külföldiként a szakma csúcsára.
Varga Péter szerint a szorgalom elengedhetetlen, és bár szorgalmas és jó szakemberekből is sok van, a magyar dizájner szerint
minden pillanatban oda kell tennie magát az embernek, egy napra sem szabad kihagyni.
A másik dolog a szerencse, a harmadik fontos összetevő pedig a tehetség.
Az új 911-es egyike azoknak az autóknak, amelyek már egyértelműen az ő irányítása alatt nyerték el a külső formájukat.
A magyar dizájner szerint egyébként a Porsche-közeget is meg lehet szokni, az ember egy idő után "vak lesz", ő például
a korábbi Porschékon már csak a hibákat látja,
azt, hogy a következő szériákon mit kell majd máshogy csinálni.
Jelenleg a Porsche annyi autót ad el, mint még soha, ez jó visszajelzés, valószínűleg a dizájn jól működik - írt a portál.