Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus

Rövidesen újraindulnak az egyiptomi orosz légijáratok

Rövidesen újraindítják az egyiptomi orosz légi járatokat. Ezt Vlagyimir Putyin orosz elnök mondta Abdel-Fattah esz-Szíszi egyiptomi államfőnek csütörtöki telefonbeszélgetésükön - tudatta közleményben Szíszi hivatala. "Putyin elnök kijelentette, hogy Oroszországnak az igen közeli jövőben szándékában áll újraindítani a Moszkva és Kairó közötti járatokat" - áll a közleményben.

Egyelőre pontosan nem tudni, mikor indulnak újra a járatok.

Makszim Szokolov orosz közlekedési miniszter Moszkvában kijelentette: az egyiptomi légiközlekedési hatóságok készek fogadni az orosz szakembereket, hogy felülvizsgálják a hurgadai és sarm-es-sejki repülőterek biztonságát, bár a hivatalos meghívó még nem érkezett meg.

Az Oroszországból Egyiptomba közlekedő gépeket azután állították le, hogy 2015 októberében a Sínai-félsziget fölött felrobbantottak egy orosz utasszállítót. A merénylet elkövetését az Iszlám Állam terrorszervezet vállalta magára.

A Metrojet orosz légitársaság Airbus A321 típusú gépek Sarm-es-Sejk vörös-tengeri üdülőhelyről indult Szentpétervárra hazatérő orosz turistákkal. A merényletben mind a gépen utazó 224 ember meghalt.

Oroszország és több nyugati kormány szerint a pokolgépet indulás előtt csempészték a gépre, Szíszi később közölte, hogy terrorcselekmény történt.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 10:20
×
×
×
×