A nottinghami Robert Mellors Általános Iskolában szinte kötelező szeretni a Harry Potter-sorozatot: a diákok beöltözhetnek a regény szereplőinek, varázsigéket mormolnak, és varázspálca segítségével osztanak, szoroznak. Az sem ritka, hogy a tanárok is jelmezt húznak.
Mielőtt bevezették volna ezt a tanítási módszert, az intézményt Nagy-Briannia legrosszabb iskolái között tartották számon, és csupán három év kellett a gyökeres változáshoz: manapság a középmezőny elejére sorolják az illetékesek.
Az iskolában megfigyelők ülték végig több órát, köztük a matematikát, amelynek tanítását forradalmasította a "Harry Potter-módszer": a gyerekek otthonosan kezdenek mozogni a számok világában, ráadásul magatartásuk is rengeteget javult.
Az iskola igazgatója, Donna Chambers a tanév elején lehetőséget ad a diákoknak, hogy kiválasszák az adott esztendő témáját, ez befolyásolja a tananyag tartalmát is. A gyerekek Harry Potter mellett döntöttek, így most minden órán van egy kis "varázslat".
Angol órán a Harry Potter és a bölcsek köve című kötet egy fejezetéről kell fogalmazást írniuk, testnevelésórán pedig olyan egyensúlyfejlesztő gyakorlatokat végeznek, amelyek segíthetnek, ha netán seprűnyélre kellene pattanniuk.
A matematika sem ördöngösség többé: az egyes műveletekhez különböző varázsigék tartoznak, de segíthet a boszorkánykalap viselete, meg a varázspálca használata is. A földrajz, a biológia és a számítástechnikai oktatása is könnyebb, és persze sokkal érdekesebb, amióta bevezették az új módszert.
"Elképesztő hatással volt a viselkedésükre és az egész iskolára. A tanulás most már móka, és mindenki részt akar venni benne" - magyarázta az igazgatónő.
Az iskolában korábban volt már Titanic témájú tanév, a következő a művészetekkel lesz kapcsolatos, de, hogy pontosan miről szól majd, arról a gyerekek döntenek.
Újra le kellett zárni az alsó rakpartot Budapesten