Infostart.hu
eur:
389
usd:
331.28
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Európai Parlament
Nyitókép: Christian Dauphin/Getty Images

Egy új EU-s javaslat óriási hatással lehet a magyar akkumulátoriparra

Franciaország olyan javaslatot nyújtott be az Európai Bizottsághoz, ami akár az égbe is emelheti a magyar akkuipart: közvetlen támogatás járna az EU-n belül előállított akkumulátorokért, ha azok bizonyos hányadban európai alkatrészeket tartalmaznak. A kérdés most az, hogy a kínai hátterű beruházások is részesülhetnek-e majd benne.

"Franciaország azt javasolja, hogy az Európai Bizottság közvetlen uniós támogatással segítse az európai akkumulátorgyártókat a termelés felfuttatásában" - írja az Euractiv által nyilvánosságra hozott dokumentum alapján a Portfolio.

A francia vezetés úgy véli, az EU Innovációs Alapjából kilowattóránkénti fix prémiumot kellene fizetni a gyártóknak, különösen a termelés kezdeti, nehézkes szakaszában. A támogatás mértékét és a jogosultság feltételeit az Európai Unión belül készült akkumulátorok és alkatrészek előnyben részesítéséhez igazítanák.

Az Európai Bizottság márciusban elfogadott autóipari akcióterve ugyan tartalmazott egy "akku-gyorsító" szekciót is, Franciaország aggódik a megvalósítás lassúsága miatt. A francia ipari minisztérium szerint nem érzékelhető, hogy a Bizottság kiemelt sürgősséggel kezelné az ügyet, miközben az iparág konkrét pénzügyi ösztönzőket vár.

A javaslat értelmében az uniós támogatásokhoz és állami kedvezményekhez a jövőben kötelezővé kellene tenni a meghatározott arányú EU-n belüli gyártást.

Sőt, a francia javaslat arra is kitér, hogy csak azok a járművek pályázhatnának közbeszerzésekre, amelyekben elegendő mértékben használnak európai gyártású alkatrészeket.

A benyújtvány a szabályozásokra vonatkozó egyszerűsítéseket is szorgalmaz, hogy megőrizhessék versenyképességüket az európai autógyártók úgy, hogy közben a klímacéloknak is megfelelnek. A francia kezdeményezés összhangban van az iparági szereplők követeléseivel, akik március óta sürgetik a közvetlen és célzott uniós támogatások biztosítását.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×