eur:
407.64
usd:
388.42
bux:
85171.51
2025. január 25. szombat Pál
Nyitókép: Unsplash

Egyelőre megfeneklett a kínai elektromos autók európai terjeszkedése

Októberben az új vámtarifák bevezetését követően tovább csökkent az Európában eladott kínai elektromos autók aránya.

A Dataforce adatai szerint a kínai gyártók az európai elektromosautó-eladások 8,2 százalékát adták októberben, ez további csökkenés a szeptemberi 8,5 százalékhoz képest - írja a Bloomberg híradása nyomán a Portfolio.

Ezzel már a negyedik egymást követő hónapban volt a piaci részesedésük az egy évvel korábbi szint alatt. A csúcs 2024 júniusában volt, akkor a kínai autógyártók részaránya elérte a 11,1 százalékot.

A legtöbb elektromos autót a BYD értékesítette 4630 darabbal októberben, 163 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A második helyen az MG áll 3846 értékesített járművel, ami viszont 56 százalékkal kevesebb, mint egy éve.

Címlapról ajánljuk

Kicselezné a magyar-szlovák vétót a lengyel elnökség, itt a 16. szankciós csomag

A Nemzeti Közszolgálati Egyetem elemzése szerint az Európai Unió lengyel elnöksége, miután nem látja biztosítottnak az Oroszország elleni tizenhatodik szankciócsomagról szóló szavazás egyhangú támogatottságát a tagországok között, úgy tervezi, inkább megkerüli azokat a tagországokat, amelyek akadályoznák a döntést. Az InfoRádió Petri Bernadettet, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Európa Stratégia Kutatóintézetének vezetőjét kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.27. hétfő, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×