Megjelent a csütörtök esti Magyar Közlönyben a ferihegyi repülőtér és Budapest közötti közúti fejlesztések előkészítéséről szóló rendelet. Eszerint a kormány felhívja az építési és közlekedési minisztert, hogy
- gondoskodjon a projekt területszerzési és terület-előkészítési feladatainak megindításáról és ellátásáról (az előbbi a kisajátításokat takarhatja);
- indítson meg a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárást, ha megvannak a kiviteli tervek;
és az ajánlati árak ismeretében készítsen előterjesztést a kormánynak a beruházás folytatásához szükséges kötelezettségvállalás mértékéről
– idézi a Telex.
Szeptemberben – a Kormányhivatalok oldalára feltöltött dokumentumokból – már kiderült, hogy környezetvédelmi hatósági eljárás és közmeghallgatás indult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közúti elérhetőségének javítása ügyében. Erről bővebben itt írtunk.
A felújítások kezdete mindazonáltal legkorábban 2026-ban várható, a teljes beruházás hosszúságát 3,5–5 évre becsülik, legkorábban 2030-ban adhatják át a forgalomnak.
A fentiek kapcsán Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője a közösségi oldalán sérelmezte, hogy a kormány ismét a repülőtéri gyorsforgalmi út fejlesztéséről hozott döntést, miközben a vasúti bekötésről évek óta semmilyen döntés nem születik. Pedig – mint írja – a tervek és az engedélyek megvannak. Ezért a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vasúti bekötésének az ügyét is a Fővárosi Közgyűlés elé kívánja vinni, „még ha a megoldás kulcsa nyilván a kormányzat kezében is van”.
Vitézy Dávid részletes előterjesztése itt olvasható.