Infostart.hu
eur:
386.73
usd:
330.17
bux:
109826.84
2025. december 19. péntek Viola
byd dolphin
Nyitókép: byd.com

Ezekre az elektromos autókra pályáztak a legtöbben – lista

Már tizenöt gyártó elektromos autóiból szerezhetnek be legalább százat állami támogatással a vállalatok - közölte az Energiaügyi Minisztérium.

A kormány az idén február óta támogatja a hazai cégeket a tisztán elektromos személygépkocsik, kisteherautók és kisbuszok megvásárlásában. A 30 milliárd forintos keretösszegű program forrásainak 60 százalékát teszik ki a 18,1 milliárd forint összértékben eddig beérkezett kérelmek.

A legnépszerűbb 15 márka termékeiből mostanra már legalább száz darab beszerzéséhez igényelt forrást a 3900 pályázó. A támogatási program tíz típusnál is túllépte már ezt a mérföldkövet.

A legkeresettebbek változatlanul a BYD autói.

A kérelmekben szereplő 4674 jármű negyede, kis híján 1200 darab a kínai gyártó kínálatából származik. A TOP15 sorrendjében az első három helyen szerepel a BYD, a Tesla és a Volvo.

  1. BYD - 1199 (ATTO 3 - 473 darab, Seal - 315 darab, Dolphin - 254 darab)
  2. Tesla - 674 (Model Y - 446, Model 3 - 227)
  3. Volvo - 369 (EX30 - 334)
  4. Hyundai – 292 (Kona - 175)
  5. Cenntro - 230 (Logistar 100 - 199)
  6. Nissan - 206 (Leaf - 109)
  7. Volkswagen - 189
  8. Dacia - 182 (Spring Cargo - 167)
  9. Toyota - 154
  10. BMW - 132
  11. Opel - 129
  12. Ford - 119
  13. MG - 116
  14. Mercedes-Benz - 104
  15. Citroën - 100

Az EM közleménye szerint a vállalati pályázat nagyban hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország hosszú hónapok óta az európai élvonalba tartozik az elektromos járműpark bővülésében.

Az Energiaügyi Minisztérium megduplázza a közlekedés zöldítését szolgáló támogatási forrásokat. A tárca egy novemberben induló kiírásban 28 milliárd forintos keretösszeggel támogatja a vidéki elektromos töltőhálózat fehér foltjainak felszámolását. Az eddigi erőfeszítéseknek is köszönhető, hogy a megelőző évek trendjét megfordítva tavaly 11 százalékkal csökkent az üvegházhatású gázok kibocsátása a közlekedési szektorban - olvasható a minisztérium közösségi oldalán.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

A péntek hajnalba nyúló csütörtöki brüsszeli EU-csúcsot követően a miniszterelnök némi alvás után állt az újságírók hadának rendelkezésére. Beszámolt róla, az EU-csúcs haditanács volt, a hozzászólások 90 százaléka arról szólt, hogyan győzzük le Oroszországot. Beszélt a belgák harcáról, egy nagy nyugat-európai tévhitről a hétköznapi emberek fejében, és arról, hogy az uniós országok hogyan adnak hitelt Ukrajnának – az európai emberek fizetni fognak, a miniszterelnök szerint ez a téma elemi erővel fog feltörni Nyugat-Európában. A miniszterelnök szerint ugyanazon a rendkívül veszélyes pályán vagyunk, mint annak idején az I. világháború előtt. Szerinte a végóráit éljük az Európai Uniónak, Ukrajna pedig egy stratégiai vereségben van.

Jövőre is a csehek védik a szlovák légteret

Csehország a jövő évben is részt vesz a szlovák légtér védelmében. Erről Jaromír Zůna új cseh védelmi miniszter és szlovák kollégája, Robert Kaliňák csütörtöki telefonos egyeztetésükön állapodott meg.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Bejglit boltból pár száz forintért? A minőségi változatot 3500 forintnál olcsóbban nem lehet kihozni

Bejglit boltból pár száz forintért? A minőségi változatot 3500 forintnál olcsóbban nem lehet kihozni

Nem érdemes a karácsonyi sütemények, főleg a bejgli árán spórolni, mert garantáltan csalódás lesz a vége, állítja Erdélyi Balázs, a Magyar Cukrász Ipartestület szakmai elnöke. Elmondta: minimum 3500 forint most egy minőségi, valóban kézműves és hagyományos módon készített 500 grammos bejgli ára. Nagy átlagban pedig 4-5000 forint között mozog az áruk. A szaloncukrok és egyéb karácsonyi édességek megvásárlásával együtt a magyar családok átlagban 20 ezer forintot költenek az édes finomságokra az ünnepi időszakban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×