Infostart.hu
eur:
389.24
usd:
331.55
bux:
108783.37
2025. december 17. szerda Lázár, Olimpia
Night Aerial view of goods warehouse. Logistics center in indust in Łódź, Łódź Voivodeship, Poland
Nyitókép: Cavan Images/Getty Images

Kongatják a vészharangot a magyar fuvarozók

November 18-tól 100 liter/tranzakcióban limitálta a Mol a magasnyomású kútoszlopain vásárolható gázolaj mennyiségét. A korlátozás azokat a személy- és áruszállító vállalkozásokat sújtja, amelyek március óta már nem az ársapkás, hanem a piaci áron értékesített üzemanyagot vásárolhatják, s munkaeszközükhöz kizárólag dízel üzemanyagot használnak.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary felhívja a figyelmet arra, hogy 100 liter üzemanyag nem fedezi egy tehergépjármű napi fogyasztását sem. Ennyi gázolajjal legfeljebb 300 kilométert tehetnek meg a kamionok, ez a szűk hatótáv már veszélyezteti az ellátási lánc stabilitását is.

A fuvarozó cégek jelentős része olyan családi mikro- és kisvállalkozás, amely nem rendelkezik saját, belső üzemanyagkúttal, számukra kiszámíthatatlanná válik a megfelelő mennyiségű üzemanyag beszerzése. A korlátozás arra kényszeríti a vállalkozásokat, hogy naponta többször küldjék a járműveiket tankolni, ami jelentős időkiesést és felesleges kilométereket – plusz költséget – jelent, továbbá tervezhetetlenné teszi a gépkocsivezetők szigorúan szabályozott munkaidejét. A nemzetközi forgalomban tevékenykedő vállalkozások pedig várhatóan külföldön tudják majd megtankolni a kamionjaikat, ami újabb költségnövekedést eredményez, amely tényezők végső soron tovább gerjeszthetik a hazai inflációt is – hívják fel a figyelmet.

Az MKFE és a NiT Hungary – értve, hogy a háttérben az ellátásbiztonság áll – határozottan kérik a Molt és a kormányt, hogy az újonnan kihirdetett korlátozást gondolják újra, és a szankcióval ne a magyar közúti áru- és személyszállító vállalkozásokat sújtsák. Az érdekképviseletek kiemelten fontosnak tartják az ellátási lánc fenntartását a karácsony előtti időszakban, ezért az ársapkával védett fogyasztók körének további szűkítését javasolják, hogy a fogyasztás ott csökkenjen, ahol ez nem sért nemzetgazdasági érdekeket és nem veszélyezteti az ellátási lánc stabilitását.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×