Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Engineer hand using tablet with machine real time monitoring system software. Automation robot arm machine in smart factory automotive industrial Industry 4th iot , digital manufacturing operation.
Nyitókép: Zapp2Photo/Getty Images

Magyarországnak is reményt jelentő számok jönnek a német autógyárakból

A Volkswagen csoport is és a Mercedes is a vártnál nyereségesebb első félévet zárt. Ez az eredmény pedig igencsak jó hír hazánknak is.

Bár mindkét autógyártónak csökkentek az eladásai, ám a magasabb árak miatt a bevételük és ezzel a nyereségük is növekedett. Egyebek közt ez derül ki abból a cikkből, amelyben a g7.hu elemzi a német autógyárak első félévi eredményeit.

A portál megírja, hogy a kereslet ugyan valamelyest csökkent az autópiacon, de ez nem igaz a prémium márkákra. Noha a Covid-járvány, illetve a chiphiány miatt mérséklődtek a német autógyárak ázsiai értékesítései,

a megemelkedett árak bőven ellentételezték a forgalom csökkenését.

Így a Volkswagen már felfelé is módosította az idei évre várható bevetéli előrejelzését.

A portál emellett arról is ír, hogy a vállalatcsoport egyik tagja, az Audi 2026-27-től, a két németországi gyárában már csak elektromos autókat fog előállítani. A VW csoport egyébként nemrég vált meg első számú vezetőjétől, mert Herbert Diess nem tudta elég lendületesen átalakítani a vállalatot egy saját szoftverekkel jellemzett, digitális céggé.

A lényeg azonban az, hogy a német autóipar a nehézségek ellenére is egészen jó első félévet zárt.

Ez pedig a magyar gazdaságra is jó hatással lehet.

A portál idézi a Magyar Bankholding gazdasági elemzőjét, Suppan Gergelyt, aki szerint ha nem lettek volna az év eleji gondok, akkor a magyar GDP növekedése akár egy százalékponttal is több lehetne. De még így is nagyon impozáns, hogy 7,1 százalékkal nőtt a GDP, azaz a bruttó hazai termék összege.

De amennyire húzza a német autóipar a magyar gazdaságot, annyira fékezheti is, ha újabb nehézségek jelentkeznének, mint például amilyen most a gázellátásban várható.

A g7.hu ugyanis emlékeztet rá: hiába lesz elegendő gáz idehaza, amennyiben Németországban kénytelenek lesznek gyárakat leállítani, akkor a beszállítói kapcsolatok miatt ez a sors vár majd a hazai üzemekre is.

Címlapról ajánljuk
Szakíró Max Verstappen új csapattársáról: ha nem alkalmazkodik jól, az elődei sorsára jut

Szakíró Max Verstappen új csapattársáról: ha nem alkalmazkodik jól, az elődei sorsára jut

A motorsportol.hu főszerkesztője szerint a Red Bull teljesen logikus döntést hozott azzal, hogy jövőre már nem számít pilótaként a gyengén teljesítő Cunoda Jukira. Ugyanakkor Vámosi Péter arról is beszélt az InfoRádióban, hogy a helyére érkező Isack Hadjarnak sem lesz könnyű dolga, hiszen az osztrák csapatnál Max Verstappen kívánságainak megfelelően végzik a fejlesztéseket, és ha az éppen aktuális csapattárs ehhez nem tud alkalmazkodni, keserű sors vár rá.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×