eur:
393.25
usd:
365.12
bux:
71643.96
2024. július 1. hétfő Annamária, Tihamér
Young caucasian female tourist checking the arrival departure board on airport in Budapest.
Nyitókép: urbazon/Getty Images

Egyre szebb számokat produkál a Liszt Ferenc reptér

A nyárra már meglehet a 2019-es színt 80 százaléka is.

A budapesti Liszt Ferenc repülőtéren februárban 620 199 utas fordult meg, ami több mint a tízszeres növekedés az előző év azonos időszakához képest – közölte a repülőteret üzemeltető Budapest Airport pénteken. Hozzátették, hogy a repülőtér utasforgalma a járvány előtti, 2019-es szintnek még mindig csak a 64 százalékát teszi ki, azonban arra számítanak, hogy a nyáron már a 80 százalékát is elérheti.

A Budapestről közvetlenül elérhető célállomások száma februárban 104-re emelkedett, a magyar fővárosból 37 országba lehet repülni, 30 légitársaság kínálatában. Az év második hónapjában a legnépszerűbb úti célok között szerepel Dubai, valamint az európai nagyvárosok: London, Párizs, Amszterdam, Barcelona.

A légi áruszállítás továbbra is stabilan teljesít: februárban ismét 15 ezer tonna felett volt a BUD Cargo Cityben kezelt áru mennyisége. Ezzel az elmúlt 12 hónap volumene átlépte a 190 000 tonnát.

A közlemény emlékeztet arra, hogy március 7-ével kezdődően a kormány eltörölt minden, Magyarországra vonatkozó beutazási korlátozást. Ezáltal 24 hónap után a járványügyi ellenőrzés megszűnt,

légi úton minden utas oltási és gyógyultsági igazolás, valamint negatív PCR-teszt nélkül léphet Magyarország területére.

Ezzel egyidőben megszűnt a kötelező maszkviselés az utasforgalmi területeken, azonban a folyamatos kézfertőtlenítés és a biztonsági távolság megtartása továbbra is javasolt.

A légitársaságok többsége továbbra is előírja a repülőgépek fedélzetén a maszkviselést, ezért

az utasoknak célszerű maguknál maszkot tartani

– tették hozzá.

A Budapest Airport az enyhítések ellenére továbbra is arra kéri az utasokat, hogy amelyik légitársaságnál lehetséges, részesítsék előnyben az online utasfelvételt és az önkiszolgáló poggyászfeladó rendszert, valamint a célállomásra vonatkozó belépési feltételekről és érvényben lévő járványügyi intézkedésekről előzetesen tájékozódjanak a Konzuli Szolgálat weboldalán.

Kiemelték, hogy az ukrajnai és oroszországi járatok továbbra sem közlekednek, azonban az Ukrajnában zajló háború a többi célállomásra közlekedő járatot nem érinti.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.01. hétfő, 18:00
Orbán Balázs
a miniszterelnök politikai igazgatója, az MCC kuratóriumának elnöke
Látványos térképen mutatjuk, hogy Magyarország melyik részeit forgatja fel a jövő forradalma

Látványos térképen mutatjuk, hogy Magyarország melyik részeit forgatja fel a jövő forradalma

Az elmúlt évtizedben, de különösen az utóbbi években a magyar ipar számos kihívással nézett szembe, így többek között az Ipar 4.0 technológiák terjedésével, amely révén fokozódik a robotizáció, a digitalizáció és az automatizáció szerepe a termelési folyamatokban. Ezek nemcsak a vállalkozások tevékenységében és a foglalkoztatásban, de az élet más területein is jelentős változásokat eredményezhetnek. Az Ipar 4.0-val kapcsolatos egyre növekvő kutatói érdeklődésre utal a tudományos szakirodalomban megjelent publikációk számának felfutása is, amelyek legnagyobb hányada a műszaki tudományok, az automatizáció és a számítástechnika terén jelent meg. Szintén számottevő a közgazdaságtanhoz, illetve az üzleti tudományokhoz köthető tanulmányok száma. Ezzel szemben eddig kevesebb figyelmet kaptak az Ipar 4.0 alkalmazásokhoz kapcsolódó földrajzi-területi megközelítések, amelyek a térszerveződés különböző szintjein elemzik ezen technológiák alkalmazását, térbeli terjedését és ezek kapcsolódásást a lokális társadalmi, gazdasági adottságokhoz. Cikkünkben különböző indikátorok felhasználásával megyei szinten tárjuk fel az Ipar 4.0 technológiák alkalmazásának térbeli mintázatát, az iparszerkezettel, a digitális infrastruktúra ismérveivel és a társadalmi-gazdasági háttérrel történő összefüggésben.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×