A vásárlókat és a kereskedőket is érintő szabályok lépnek életbe 2022. május 28-tól, amelyek az árcímkézésre, valamint az árkedvezmények feltüntetésére vonatkoznak – írja a napi.hu.
Az új szabályok célja, hogy a fogyasztók mesterségesen, az akciók előtt megemelt „eredeti” árakkal, majd valótlan százalékos kedvezményekkel való megtévesztését megakadályozza. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az árcsökkentés bejelentésekor az új szabályok hatálybalépése után minden esetben meg kell jelölni az eladási ár mellett a korábbi (eredeti) árat is. Az eredeti ár pedig az, amely az árcsökkentés előtti meghatározott időszakban (minimum 30 nap) a legalacsonyabb volt.
Ha a termék 30 napnál rövidebb ideje van forgalomban, akkor minimum 15 nappal kell számolni. Kivételt kell alkalmazni ezen felül arra az esetre is, amikor a termék ára folyamatosan csökken. Ez az úgynevezett „progresszív árcsökkenés” esete, például amikor először 20 százalék, majd 50 százalék kedvezmény jár, ekkor az eredeti ár az első árcsökkentés előtti utolsó ár. Ilyen esetekben tehát a 30 napos szabályt nem kell alkalmazni.
A romlandó vagy minőségüket rövid ideig megőrző termékekre nem lesznek érvényesek ezek a szabályok, és az új szabályok csak a megvételre kínált termékek árcsökkentését érintik, a szolgáltatásokét nem.