Az új személyi igazolványok pénzforgalmi szolgáltatáshoz szükséges ügyfél-hitelesítésre is használhatók majd a jövőben - írta a Napi.hu egy, a Magyar Közlönyben megjelent belügyminiszteri rendelet alapján. A jogszabály módosítja a korábbi jogszabályt, amely az állandó személyazonosító igazolvány tároló elemén elhelyezett szolgáltatásazonosító felhasználásával ellenőrizhető jogosultságok köréről szól.
A lap szerint a fent említett lépés már a banki szolgáltatások digitalizációjának kiterjesztését szorgalmazó tavaly novemberi Bankszövetségi javaslatcsomagban is szerepelt. Ezáltal költséghatékonyabb és gyorsabb lehet az ügyintézés, mivel így nem beszkennelt pecsétes papírokkal rohangálnak majd az ügyfelek egyik digitális ügyintézési helyről a másikra.
A lap szerint a mostani BM-rendeletet újabb jogszabály-módosítások követhetik, ha a kormány is elfogadja a bankok érvelését. Ezek egyebek mellett összekapcsolhatnak olyan állami rendszereket a banki rendszerekkel, mint az Ügyfélkapu, a NAV vagy a földhivatal adatbázisai, hogy az ügyfelek otthonról intézhessék el kényelmesen a hiteligénylést vagy más banki ügyeket.