Egy hónapja fogadja az utasokat a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az új beszállítócsarnok. Az 1-es móló névre keresztelt épület első ütemben elkészült, északnyugati szárnyát a január 15-i átadása óta 300 ezer induló és érkező utas használta. A Budapest Airport folytatja a második, befejező fázis építését is, amely a nyári csúcsszezonra készül el teljes egészében – írja az airportal.hu
Az 1-es móló jelenleg öt állandó és egy ideiglenes beszállítókapuval üzemel. A móló beüzemelése óta elérhető publikus wifi szolgáltatás mellett már minden ülőpadba beépített USB-s mobil töltő működik. A beszállócsarnok digitális és statikus információs tábláit pedig a Budapest Airport folyamatosan finomhangolja az utasok még jobb kiszolgálása érdekében.
![](/images/site/articles/inline/2020/02/1581945391-27cuvMvxe_md.jpg)
Megkezdődött az épület délkeleti szárnyának építése, amely további 8 beszállítókapuval növeli az épület kiszolgálókapacitásait. A második ütem átadásával összesen 11 500 négyzetméteresre növekszik a repülőtér schengeni forgalmát kiszolgáló utasmóló.
A nyárra elkészülő szárny ugyanakkor nemcsak a forgalom hatékonyabb kezelését segíti elő, hanem egyúttal kellemes repülőtéri környezetet is biztosít az utasoknak: a központi csarnokban pihenő- és váróteret alakít ki a Budapest Airport, továbbá étel- és italvásárlási lehetőség és egy bolt is helyet kap az épületben. Ezenfelül további három akadálymentesített mosdóblokk, valamint egy dohányzóterasz szolgálja majd az utasok kényelmét.
![](/images/site/articles/inline/2020/02/1581945399-J8G57mKZE_md.jpg)
Az utasmóló megépítése mintegy 8,3 milliárd forintba kerül, amit teljes mértékben a Budapest Airport finanszíroz.