Infostart.hu
eur:
382.24
usd:
328.1
bux:
108731.52
2025. december 8. hétfő Mária
Pozsony, 2010. május 18.A VW Slovakia által közreadott felvételen munkások dolgoznak készülő Volkswagen személygépkocsik mellett a német Volkswagen autógyár pozsonyi összeszerelő üzemében 2010. május 18-án. (MTI/VW Slovakia/Matthias Knoch)
Nyitókép: MTI/VW Slovakia/Matthias Knoch

A Volkswagen ül a világ tetején

A Volkswagen-csoport tavaly megőrizte első helyét a járműeladásban, a második helyre a japán Toyota jött fel az egy évvel korábbi harmadikról.

Tavaly a Volkswagen 10,97 millió járművet értékesített, a Toyota pedig azt közölte csütörtökön, hogy ennél kevesebbet, 10,74 millió járművet adott el világszerte.

A Volkswagen csoport ezzel sorrendben immár hatodik éve áll a lista élén.

Egy évvel korábban a Volkswagen 10,83 millió, a Toyota pedig 10,59 millió járművet adott el.

Az értékesített járművek száma alapján csaknem hét évtizeden át a ranglistát az amerikai General Motors vezette, amelyet 2008-ban taszított le a trónról a Toyota és többet nem is került vissza az élre.

A tavalyi ranglista harmadik helyezettje a Renault-Nissan-Mitsubishi volt, 10 millió járműeladással. A szövetség két éve még a második helyen állt.

Címlapról ajánljuk
„A rendezés nem jutalmazhatja az orosz agressziót” – két oldalról szorongatják Volodimir Zelenszkijt

„A rendezés nem jutalmazhatja az orosz agressziót” – két oldalról szorongatják Volodimir Zelenszkijt

Ukrajna fordulópont előtt állhat – közölte egy brit kormánytag Volodimir Zelenszkij hétfői, londoni útja előtt. Az ukrán elnök egyszerre tárgyal majd a brit, a francia és a német vezetőkkel, miközben Washington – őket megkerülve – a Kremllel való megegyezésre sürgeti.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Ford-vezér: ez nem átmenet, hanem az európai autóipar leépülése

Ford-vezér: ez nem átmenet, hanem az európai autóipar leépülése

A Ford vezére, Jim Farley a Financial Times hasábjain figyelmeztet arra, hogy Európa autóipara ismét feszült figyelemmel kíséri Brüsszel lépéseit. Az Európai Bizottság hamarosan új szabályokat jelenthet be az elektromos járművekre való átállásról és a szén-dioxid-kibocsátási célok módosításáról, miközben a jelenlegi előírások szerinte túl gyors váltást kényszerítenek ki. Farley rámutat: a valóság az, hogy az európai vásárlók – legyen szó magánszemélyekről vagy vállalkozásokról – egyelőre nem vásárolnak tömegesen elektromos autókat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×