Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
SX4 S-CROSS típusú autók a Suzuki esztergomi gyárában 2013. szeptember 6-án.
Nyitókép: MTI/Beliczay László

Szembemegy az unióval a magyar autópiac

Az év első tíz hónapjában 0,7 százalékkal csökkent az újautó-piac az Európai Unióban, de Magyarországon 10 százalék feletti a bővülés.

Összesen 12,95 millió új autót adtak el az uniós országokban októberig, ez 0,7 százalékos csökkenést jelent éves szinten. Az október viszont sikeres volt: 9 százalékkal közel 1,2 millióra nőttek az eladások - derül ki az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adataiból, amelyeket a Napi.hu ismertet.

Az unión belül a német autópiac a legnagyobb, több mint 3 millió új autót értékesítettek, ez 3,4 százalékos növekedést jelent. Ezt az Egyesült Királyság és Franciaország követi 2 milliós és 1,8 milliós eredménnyel, ami utóbbiak 3, illetve 0,3 százalékos csökkenést jelentenek tavalyhoz képest.

A mértéket nézve Litvánia az első 43 százalékos bővüléssel (27 ezer új autó), a második Románia 19 százalékkal (113 ezer új autó), a harmadik pedig Magyarország, 10 százalékos plusszal (115 ezer új autó).

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×