eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Szerelik a nagy kapacitású, emeletes motorvonat egyik kocsiszekrényét a Dunakeszi Járműjavító Kft. szerelőcsarnokában 2018. december 17-én. Újabb 8 darab, emeletes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) motorvonat szállításáról írt alá szerződést ezen a napon a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az első ütemben rendelt 11 motorvonat várhatóan 2019 végétől szállítja az utasokat a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalakon, a második ütemben gyártott 8 jármű pedig 2021 elejéig állhat forgalomba.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Nagy fejlesztés az elővárosi vasútvonalakon

Újabb 8 darab, emeletes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) motorvonat szállításáról írt alá szerződést a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG hétfőn a Dunakeszi Járműjavító Kft. telephelyén.

A tájékoztatás szerint az első ütemben rendelt 11 motorvonat várhatóan 2019 végétől szállítja az utasokat a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalakon, a második ütemben gyártott 8 jármű pedig 2021 elejéig állhat forgalomba.

Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) parlamenti államtitkára szerint a Budapest-Vác vasúti vonalon évente közlekedő utasok 12 milliós szám is indokolja az emeletes, korszerű vonatok forgalomba állítását.

Tuzson Bence, a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára a Dunakeszi Járműjavítóban folyó gyártás jelentőségét méltatta, és felidézte, hogy 2014-ben a csőd szélén álló járműgyártó többségi állami tulajdonba került, azóta a gyár forgalma megháromszorozódott, nyereséges lett, 550 embernek ad munkát, és képes lesz arra, hogy saját fejlesztésű vasúti szerelvényt is gyártson.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a közösségi közlekedés fontosságát, és ebben a vasút szerepét hangsúlyozta. A vasúti közlekedés fókuszában az elővárosi és a távolsági járatok kiemelt helyen szerepelnek, és a szolgáltatási színvonal javítása érdekében jelentős fejlesztéseket hajtanak végre.

Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, a Stadler nemzetközi vasúti járműgyártó 13 éve működik Magyarországon, hat évvel ezelőtt stratégiai partnerséget kötöttek a magyar kormánnyal. Magyarországon a Stadler 170 vasúti járműre kapott megrendelést 1,1 milliárd euró értékben, 10 szervizszerződést nyertek el, 500 munkahelyet tartanak fenn a három magyar kft-ben. A munkahelyek számát 550-600-ra kívánják növelni, amit a szakképzett munkaerő szűkössége nehezít - jegyezte meg.

Dunai Zoltán kiemelte, hogy a Stadler a magyar cégek beszállításával 3 milliárd euró értéket épített be a globális piacra szánt járműibe.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója arról beszélt, hogy a MÁV-Start a Stadler céggel 2017-ben keretszerződést kötött legfeljebb 40 emeletes villamos motorvonat szállítására, ebből eddig 19 jármű gyártására írtak alá megállapodást, és azon dolgoznak, hogy a többi lehetőséget is igénybe vehessék.

A MÁV tájékoztatása szerint az első 19 emeletes jármű beszerzését az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program mintegy 100 milliárd forint keretéből finanszírozzák.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×