A Nyugat-Európában megszokott trendekkel szemben itthon még mindig ritkának számít, ha egy cégnél nyilvánosak a fizetések. A munkaerő-keresésénél is hasonló a helyzet: rendkívül alacsony, csupán 7 százalék azoknak az álláshirdetéseknek az aránya, amelyek tartalmazzák az adott pozícióra kínált fizetést és jutalékokat. Pedig ezekre átlagosan 47 százalékkal több jelentkezés érkezik.
A mérnököknek szóló álláshirdetéseknél négyötödével több jelentkező érkezik, a gyártás/termelés kategóriában pedig 122 százalékkal többen jelentkeznek, ha előre tudják, mennyit kereshetnek az új állásban – derül ki a Profession.hu legújabb elemzéséből. Érdekes módon legkevésbé a szakmunkánál (+21%) és a fizikai munkánál (+15%) számít, hogy tudnak-e előre mérlegelni ezzel az információval, miközben itt a legjellemzőbb, hogy a cégek ezt nyilvánossá teszik.
A munkavállalók a legfontosabb információnak sorrendben
- a munkavégzés pontos helyét,
- a munkabért,
- a munkaidőt,
- a feladatok leírását és
- az elvárásokat tekintik.
Ezek azok az elemek, amelyek elengedhetetlenek egy hatékony álláshirdetéshez. Az amerikai Appcast tapasztalatai szerint a legsikeresebb hirdetések kevesebb mint 1000 karakter hosszúak és 50-60 karakteres címmel rendelkeznek. Tartalmazzák a felvételi folyamat leírását és egy határozott toborzó üzenettel végződnek. A hazai piacon a maximum 3000 karakter még megfelelően rövid lehet.