Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Nyitókép: Pixabay

Elviselnénk a reklámokat ingyen wifiért cserébe

A magyar internetezők fele keresi a közterületeken az ingyenes vezeték nélküli internetes pontokat. Közülük sokan akár negyedóránként is hajlandók egy-egy hirdetést megnézni, ha cserébe jó minőségű a hozzáférés - derül ki PushAir magyar innovatív vállalat kutatásából.

Az okos kommunikációs eszközöket használó magyarok több mint fele hajlandó lenne szemet hunyni a reklámok felett az ingyenes wifiért cserébe. A PushAir legfrissebb felmérése szerint a hazai felhasználók 58 százaléka hajlandó lenne a minőségi, szélessávú ingyenes wifiért cserébe reklámfogyasztásra, míg ezt a lehetőséget 100 válaszadó közül csak 42 utasította el kategorikusan. A megkérdezettek 29 százaléka a bejelentkező képernyőn találkozna legszívesebben a reklámokkal.

Az InfoRádiónak Bicsérdy Gergő, a PushAir stratégiai igazgatója azt mondta, hogy az embereknek nagyjából a fele hajlandó keresni a wifiket, előszeretettel nézi közterületeken, kávézókban, és keresi az ilyen lehetőségeket.

"15 percenként, félóránként, vagy csak a bejelentkező képernyőn néhány másodpercnyi kreatív tartalom abszolút nem jelent a felhasználóknak problémát"

- mondta Bicsérdy Gergő.

Az igazgató kifejtette, hogy ők általában hat és kilenc másodperc hosszúságú megszakítást szoktak javasolni, mert ez még nem okoz türelmetlenséget a felhasználóknak. A 15 másodperc feletti időtartam tapasztalataik szerint már zavaró tud lenni.

A wifi sebessége mellett a felhasználóknak még a biztonság nagyon fontos - emelte ki Bicsérdy Gergő. A felhasználók rögtön a kapcsolódás előtt megtekinthetik, hogy milyen felhasználási feltételek vonatkoznak rájuk az ingyen wifi igénylésénél, és eldönthetik, hogy élnek-e vele.

"Magyarországon egy jelentős olyan anyagi háttérrel rendelkező felhasználó réteg van, amelynek ez a jó minőségű, nagy sebességű ingyenes internetelérés még kifejezetten vonzó lehetőség" - tette hozzá Bicsérdy Gergő.

A megkérdezettek többsége a mobilkommunikációs eszközön végzett három leginkább jellemző tevékenységként a közösségimédia-felületeken történő barangolást (64%), a böngészést (62%) és az e-mailes levelezést (52%) jelölte meg. A legjellemzőbb tevékenységek köréből alig maradt le a térképek és menetrendek ellenőrzése (49%), valamint a híroldalak olvasása (30%).

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

A Digitális Polgári Körök által szervezett háborúellenes gyűlések közül a legnagyobbra került sor Szegeden szombaton, a Lázár János országjárásának szegedi programjával összekötött eseményen felszólalt a kormányfő is. Arról beszélt, hogy 2026 az utolsó választás az európai háború előtt, a szankciók és a háború 20 milliárd eurót vett el Magyarországtól, a javító-nevelő intézetek most nem jól működnek, a büntetés-végrehajtás alá kell rendelni őket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×