Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Pexels

Átalakítanák az autók adózását

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) azt szeretné, ha mielőbb megváltoztatnák a magyar szabályozást, hogy ne ösztönözzék tovább a Németországban kitiltásra kerülő, használt dízelüzemű gépjárművek behozatalát Magyarországra.

A szervezet felhívta a figyelmet, hogy "hazánkba átlagéletkorát számítva 12 éves használt autók áramlanak be akadálytalanul, sőt az adórendszer ösztönzése mellett.

A gépjárműpark életkora immár meghaladja a 14 évet, korösszetétele pedig igen egészségtelen,

átlagosan EURO 4-es besorolású" - írták közleményükben.

Ez az MGE szerint azt jelenti, hogy a beáramló használt import a jelenleg forgalmazott új gépjárművekhez képest szálló porban 50 szeres, nitrogénoxidban 3 szoros károsanyag kibocsátást produkál.

Úgy gondolják, hogy legfőbb ideje határozott szabályozási lépéseket tenni a használt importból származó gépjárművek behozatalának olyan motiválására, amely – gazdasági, pénzügyi eszközökkel – a kisebb kibocsátású gépjárművek behozatalát támogatná.

Korábbi javaslataik nyomán sürgetik az állami lépések megtételét, mielőtt a német és esetleg más fejlettebb országokban élő autótulajdonosok által várhatóan levetett idősebb dízelautók tömegesen és olcsón az országba kerülnének, és nehogy a várható diesel autó dömping felkészületlenül érje Magyarországot.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete a kW adó átalakítását javasolta úgy, hogy az a kisebb kibocsátású járműveket részesítse adóelőnyben és nem fordítva. Emellett átfogó javaslatot tettek egy környezetvédelmi alapú gépjármű adórendszer bevezetésére.

Kiemelték ugyanakkor, hogysem a német bíróság határozata, sem más országok tervezett lépései nem érintik az EURO 6 környezetvédelmi besorolású, vagyis 2014. január 1-e után gyártott gépjárműveket. Ennek megfelelően e járművek beszerzése semmiféle kitiltási kockázattal nem jár.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Sugárzásveszélyre figyelmeztetnek Csernobilban, puccsot szerveznek Moszkvában - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

Sugárzásveszélyre figyelmeztetnek Csernobilban, puccsot szerveznek Moszkvában - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

A Nemzetközi Atomenergia-ügynökség (NAÜ) friss jelentése szerint megrongálódott a csernobili szarkofág a februári dróntámadást követően, így nem tudja ellátni elsődleges biztosági feladatát, vagyis a sugárzás megakadályozását. Bassár el-Aszad bukott szíriai diktátor egykori hívei szervezkednek Moszkvából, a céljuk, hogy felkeléseket szítsanak az új kormány ellen, és visszaszerezzék elvesztett befolyásukat. Állítólag már 50 ezernél is több harcost számlál a mozgalom. Oroszország tengeri blokáddal válaszolhat az ukrán kikötőkből induló áruszállítmányokra az orosz tartályhajókat ért ukrán dróntámadások után. Ez az akció azonban sok veszélyt rejt: Moszkva pontosan a növekvő veszteségek miatt vonult vissz a Fekete-tengerről.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×