Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Michelisz Norbert, a túraautó-világbajnokság Honda csapatának magyar versenyzője a május elsején megrendezésre kerülő Nagy Futam elnevezésű autó-motorsport rendezvény sajtótájékoztatóján a Hotel Intercontinentalban Budapesten 2017. április 18-án.
Nyitókép: Marjai János

Michelisz beszáll az autóiparba

Michelisz Norbert elektromos utcai autók gyártását tervezi, saját cége állítaná elő a teljesen magyar villanyautókat.

Michelisz cége, az M1RA versenycsapat már most a legjobb magyar mérnököket tudhatja magáénak, és az alakulat a közeljövőben is magához szeretné vonzani a hazai szürkeállomány legjavát. Amennyiben minden jól megy, akkor a magyar cég legkésőbb 5 éven belül fontos komponenseket fejleszt majd villanyautókhoz, és 10 éven belül elkészülhet az első teljesen magyar M1RA elektromos autó - nyilatkozta az autóversenyző a HVG-nek.

Michelisz elmondta, hogy nem a tőlünk pár száz kilométernyire tevékenykedő horvát Rimac példáját kívánják követni, vagyis nem közel 2000 lóerős elektromos hipersportkocsikat kívánnak készíteni. A M1RA a jelenlegi tervek szerint az átlagemberek számára gyárt majd relatíve elérhető árú villanyautókat.

Síri csend honol majd

A versenyző azt is elmondta, hogy tárt karokkal várja az elektromos túraautók érkezését. Meglátása szerint egy ilyen új szériának könnyen akkora sikere lehet, mint a Formula E-nek, mely már most több gyártót vonz maga köré, mint a hibrid alapokon nyugvó Forma–1.

A Seat nemrégiben leplezte le a tisztán elektromos hajtásláncú Cupra e-Racer versenyautót, mely elsősorban 680 lóerős teljesítményéről, illetve 65 kWh-s akkumulátoráról ismerszik meg. Illetve mintegy 4 mázsás extra tömegéről. Michelisz mindenképpen életképesnek tartja ezt az új kezdeményezést, és őt versenyzőként egyáltalán nem zavarja, hogy a villanyautóknak vezetés közben nincs hangjuk. És nem titkoltan abban bízik, hogy ha jó versenyeket produkálnak az e-autók, akkor a nézőket sem fogja zavarni a lényegében síri csend.

Norbi néhány éven belül szívesen kipróbálná magát egy elektromos túraautó sorozatban, ezenkívül pedig a rali is komolyan mozgatja a fantáziáját. Nagybátyja révén már gyerekkorában megcsapta a rali szeretete, mostanság egyre komolyabban követi a világbajnokság eseményeit, és meglátása szerint néhány éven belül raliautóval is megvillanthatja majd vezetési képességeit.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×