A beruházás alapkőletételén arról is beszélt, hogy az országban összesen 1500 milliárd forint értékben 900 kilométer hosszú vasúti pályát korszerűsítenek, és 45 ezer férőhellyel bővül a járműkapacitás.
A beruházás a kormányzati támogatás mellett több európai uniós alap közös finanszírozásával jön létre.
A 17. kerületi lakosokat fogja talán a legintenzívebben érinteni ez a fejlesztés, mivel nemcsak az állomásaik és a váróik fognak megújulni, hanem egy új megálló is létesül, valamint a Rákos és Gödöllő közötti szakaszon 17 kilométer hosszan zajvédőfal is épül.
A most induló fejlesztés Kelet-Magyarország legfontosabb vasútvonalát, a 80-as számú Budapest - Hatvan - Szerencs - Miskolc - Sátoraljaújhely vonalat érinti, amelyen évente kilenc millióan utaznak és megközelítőleg 9,1 millió tonna áruforgalmat bonyolít. Hozzátette, hogy a kivitelezés alatt az utazóközönség zavartalan kiszolgálására törekszenek.
Három szakaszban folytatták le a közbeszerzést,
- az elsőt a Rákos - Gödöllő,
- a másodikat a Gödöllő - Hatvan vonalszakaszra,
- a harmadikat a Rákos - Hatvan szakasz biztosítóberendezéseinek kivitelezési munkálataira írták ki.
Hozzávetőlegesen 53 kilométer vasúti pálya újul meg, 14 vasúti megállóval, akadálymentesített formában. A szakaszon a vonatok sebessége 100, 120 és 160 kilométer/órára gyorsul, továbbá kiépül egy egységes irányítási rendszer, amely a vonatközlekedés biztonságát és a balesetek megelőzését felügyeli.